خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت دو فیلمِ اکران نشده محسن امیریوسفی

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۷۴۹

فیلم «خواب تلخ» هفته آینده پس از دوازده سال در گروه هنرو تجربه اکران می‌شود اما «آشغال‌های دوست‌داشتنی» همچنان بلاتکلیف مانده و وزارت ارشاد دولت یازدهم تاکنون جواب صریحی به سازندگان فیلم نداده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «خواب تلخ» اولین فیلم سینمایی محسن امیریوسفی است که با کارگردانی او سال 82 ساخته شد و حالا پس از دوازده سال فرصت اکران عمومی پیدا کرده است و در روزهای آینده نشست خبری‌اش را برگزار می‌شود. این فیلم از هفته آینده در گروه هنروتجربه روی پرده می‌رود.

«خواب تلخ» داستان مرده شوری است که با مساله نزدیک شدن خودش به مرگ روبرو می‌شود. این فیلم در جشنواره فجر سال ۱۳۸۲ پذیرفته نشد و اولین حضور بین‌المللی آن در بخش دو هفته با کارگردانان جشنواره کن ۲۰۰۴ بود و پس از نمایش در این بخش با نقدهای مثبتی از سوی منتقدین مجلات اسکرین، پوزیتیو، کایه دوسینما، لوموند و فیگارو روبرو شد.

عوامل فیلم «خواب تلخ» عبارتند از: نویسنده، مجری طرح، طراح صحنه و لباس، تدوین و کارگردان: محسن امیریوسفی، مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی، طراحی و ترکیب صدا: محمدرضا دلپاک و حسین مهدوی، صدابردار: حسین قورچیان، دستیاران کارگردان: سهیل رحیمی، ابراهیم قپاندار، تولید: امین طالبی، اکبر نجارپور و بازیگران: عباس اسفندیاری، یدالله انوری، دلبر قصری، محسن رحیمی.

فیلم آشغال‌های دوست داشتنی آخرین ساخته امیریوسفی باوجود اینکه تمام مراحل ساختش را قانونی طی کرده بود؛ تاکنون مجوز اکران عمومی نگرفته و امیریوسفی نیز درباره وضعیت اکران آن بی‌اطلاع است. با روی کار آمدن دولت یازدهم به نظر می‌رسید مسئولان ارشاد روی گشاده‌تری نسبت به این کارگردان متمایل به دولت نشان دهند اما تا امروز تنها به این جمله که "صبر کن" بسنده کرده‌ و فیلم را همچنان بلاتکلیف گذاشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز