خبرگزاری کار ایران

دیدار نویسندگان در کتابفروشی نشر مرکز

برنامه‌ی دیدار با نویسندگان در کتابفروشی نشرمرکز در پنج‌شنبه ۲۸ آبان، اعلام شد.

به گزارش ایلنا، کتابفروشی نشر مرکز در روز پنج‌شنبه، بیست و هشتم آبان ماه، از ساعت 10 صبح تا 8 شب میزبان نویسندگان، مترجمان و داستان‌نویسانِ به نام ایرانی است.

بابک احمدی، مؤلّف، مترجم، منقد هنری و پژوهشگر است که آثار وی از متون پرفروش کتاب‌های فلسفی است. احمدی یکی از پیشگامان نقد مدرنیته در ایران است.

 او در معرفی بسیاری از اندیشمندان و فیلسوفان غربی بسیار تلاش کرده و توانسته نسلی از جوانان علاقه‌مند به فلسفه را با اندیشه‌های مدرن و پسامدرن آشنا کند. او در سخنرانی‌های گوناگون‌اش در دانشگاه‌های ایران همواره به مسائل اجتماعی و سیاسی ایران معاصر توجه داشته است.

بابک احمدی از ساعت 10 صبح تا 12 در کتابفروشی نشر مرکز حضور می‌یابد.

جعفر مدرس صادقی نویسنده، مترجم و ویراستار است که از جمله آثار او می‌توان به رمان‌های «گاوخونی»، «آب و خاک»، «بیژن و منیژه»، «روزنامه نویس» و مجموعه داستان‌های «بچه‌ها بازی نمی‌کنند»، و «کنار دریا، مرخصی و آزادی» اشاره کرد.

این نویسنده نیز از ساعت 10 تا 12 صبح در کتابفروشی نشر مرکز حاضر می‌شود.

مصطفی مستور، داستان نویس، پژوهشگر و مترجم ایرانی است. مستور نخستین داستان خود را با عنوان «دو چشمخانه خیس» در سال ۱۳۶۹ نوشته و در همان سال در مجلهٔ کیان به چاپ رساند. وی نخستین کتاب خود را نیز در سال ۱۳۷۷ با عنوان عشق روی پیاده‌رو شامل ۱۲ داستان کوتاه به چاپ رساند.

مستور از ساعت 2 تا 4 عصر در کتابفروشی نشر مرکز به دیدار با مخاطبان خود می‌پردازد.

لیلی گلستان، مترجم، نگارخانه‌دار و عضو کانون نویسندگان ایران است. نخستین مقالهٔ خود را در مهر ۱۳۵۲ در روزنامهٔ کیهان نوشت. این مقاله پاسخی بود به اوریانا فالاچی. پس از آن به طور مرتب در مجلهٔ تماشا، روزنامه‌ی آیندگان، مجله و روزنامهٔ رستاخیز، مجلهٔ رودکی مقاله، گزارش و ترجمهٔ داستان و شعر از او منتشر شد.

بعد از انقلاب در ۱۳۵۸ مقاله‌ای در مجلهٔ ایران نوشت به بهانهٔ مرگ زودهنگام پرویز فنی‌زاده. در تیر ۱۳۷۵ مقاله‌ای از او با عنوان «تأثیر مردان بر زندگی زنان» در مجلهٔ زنان منتشر شد و از آن هنگام تا کنون در روزنامه‌های اخبار، همشهری، جامعه، ابرار، نشاط، ایران، اعتماد، بانی‌فیلم، شرق، و هموطن و مجلهٔ کتاب هفته مقالاتی از او منتشر شده است که بیشتر آن‌ها در قالب گفتگو با افراد مختلف است.

لیلی گلستان از ساعت 4 تا 6 در کتابفروشی نشر مرکز حضور خواهد داشت.

فریبا وفی، نویسنده‌ای است که دو رمان او یکی «پرنده من» و دیگری «رویای تبت» برندهٔ چند جایزهٔ ادبی معتبر در ایران شده‌است. اولین داستان جدی خود را با نام «راحت شدی پدر» در سال ۱۳۶۷ در مجله آدینه چاپ کرد. به گفته خود وی، هنوز جرئت نکرده بود نام کامل خود را در پای داستانش بنویسد. وفی این داستان را «خودجوش‌ترین» داستانش می‌داند.

علاقه‌مندان این نویسنده می‌توانند از ساعت 4 تا 6 او را در کتابفروشی نشر مرکز ملاقات کنند.

آخرین مهمان کتابفروشی نشر مرکز در روز پنج‌شنبه، عباس مخبر است که از ساعت 6 تا 8 در این کتابفروشی حضور دارد.

مخبر مترجم و اسطوره شناس است که در حوزه‌ ترجمه و پژوهش در زمینه‌های علوم اجتماعی، علوم اقتصادی، اسطوره‌شناسی و ادبیات به فعالیت‌ مشغول است.

کتابفروشی نشرمرکز: خیابان دکتر فاطمی، روبه‌روی هتل لاله، خیابان باباطاهر.

کد خبر : ۳۲۲۳۴۰