خبرگزاری کار ایران

شنبه، ۳۰ آبان و به همت انجمن بازیگران؛

چرمشیر «خواهران» را در خانه هنرمندان روخوانی می‌کند

محمودرضا رحیمی درباره اشتباه رخ داده در اعلام تاریخ روخوانی اثر جدید محمد چرمشیر توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمودرضا رحیمی با اعلام این خبر که روخوانی متن جدید محمد چرمشیر روز شنبه در خانه هنرمندان صورت می‌پذیرد، اظهار کرد: کمیته علمی، پژوهشی انجمن بازیگران خانه تئاتر از دو ماه قبل تصمیم به برگزاری مجموعه جلسه‌های نمایش‌نامه خوانی گرفت که هدف از آن افزایش سطح برنامه‌های انجمن، فعالیت‌های هنری و پویایی جمعی بود.

او افزود: انجمن، افزایش توانایی بازیگران در متن خوانی و به نمایش گذاشتن بضاعت نمایش‌نامه نویسی کشور را به عنوان اهداف خود تعریف کرده است.

عضو انجمن بازیگران خانه تئا‌تر با بیان اینکه قرار بود طرح مورد نظر در گام نخست با همراهی ۱۰ تن از نمایش‌نامه‌نویسان کشور اجرا شود، ادامه داد: رایزنی‌ها بر همین اساس آغاز شد اما در ادامه ۴ نویسنده به دلیل مشغله کاری نتوانستند با ما همراهی کنند. اما شش نفر از عزیزان پذیرفتند نمایش‌نامه خود را برای نخستین‌بار خوانش کنند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: یکی از این نمایش‌نامه‌نویسان، محمد چرمشیر است که ماه گذشته و پس از مشورت موافقت کرد جدیدترین متن خود را که هنوز  تایپ هم نشده و همچنان در حال ویرایش است برای علاقه‌مندان بخواند.

رحیمی همراهی نمایش‌نامه‌نویسان را امیدوار کننده دانست و گفت: پس از گفتگو با مسئولان خانه هنرمندان ایران و همراهی دوستان در این مجموعه؛ قرار شد نمایش‌نامه‌خوانی‌ها طبق روال گذشته در این مجموعه برگزار شود. بنابراین شنبه‌های آخر هر ماه در خانه هنرمندان، جلسه‌های نمایش‌نامه خوانی برگزار می‌شود که 6 ماه را به خود اختصاص می‌دهد.

photo_2015-11-17_13-54-59

او افزود: نخستین جلسه نمایش‌نامه خوانی ما به نمایش‌نامه «خواهران» نوشته محمد چرمشیر اختصاص دارد و ایشان طبق برنامه روز ۳۰ آبان، ساعت 18:30 متن جدید خود را در سالن انتظامی خانه هنرمندان برای علاقه‌مندان روخوانی می‌کند.

مدرس آموزشگاه سمندریان با ابراز امیدواری از جلب همکاری بیشتر هنرمندان تئاتر تصریح کرد: خوشبختانه نادر برهانی مرند پذیرفت بعد از روخوانی متن توسط محمد چرمشیر؛ درباره متن با ایشان به گپ و گفت بنشیند که قطعا برای تماشاگران جذاب خواهد بود.

رحیمی به اطلاع‌رسانی نادرست صورت گرفته پیرامون یک برنامه مشابه اشاره کرد و گفت: متاسفانه در خبرهای ارسالی توسط دوستان ناهماهنگی صورت گرفته و تاریخ برنامه سالن انتظامی (۳۰ آبان) به اشتباه برای پردیس سینمایی چهارسو اعلام شد که به هر دو برنامه لطمه وارد می‌کند. اگر این اخبار نادرست موجب گمراهی دو نفر از علاقه‌مندان شود، اتفاق ناخوشایندی خواهد بود.

این هنرمند بیان کرد: ما قصد کار جمعی داشتیم اما این روزها دشوار به نظر می‌رسد. فهرست این نمایش‌نامه نویسان قبلا برای برنامه‌ دیگری در انجمن بازیگران طراحی شد، اما دوستان به شکل دیگری و یک‌طرفه وارد مسائل اجرایی شدند.

ورود به جلسه نمایش‌نامه خوانی «خواهران» نوشته محمد چرمشیر برای عموم آزاد است. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این جلسه روز شنبه ۳۰ آبان ماه ساعت 18:30 به سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

کد خبر : ۳۲۲۶۵۵