خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

امنیت و آزادی در حوزه کتاب مهم است

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۸۹۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آزادی اندیشه و نوشتن، نسل‌هایی را تربیت می‌کند که برای منافع دینی و ملی خود استوار می‌مانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در جشنواره انتخاب کتاب سال اعضای هیات علمی دانشگاههای سراسر کشور با بیان اینکه وزارت تعاون بیشتر به عنوان وزارت عدالت اجتماعی شناخته می شود، گفت: اما این وزارتخانه ارتباطی گسترده با فرهنگ دارد. از فرهنگ کار تا فرهنگ بیمه ، فرهنگ خیر جمعی (گوهر گمشده ایران امروز است) و فرهنگ تعاون که مجموعه این مسایل نقطه اتصال میان فعالیت های ما و ناشران است.

وی با اشاره به خریداری تمامی سهام شرکت نشر علمی و فرهنگی توسط سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد:امروز این موسسه متعلق به کارگران عزیز است و می تواند در راستای رسالت فرهنگی خود اقدام کند.

ربیعی با تاکید بر اینکه کتاب ذینفعان متعددی دارد بیان کرد: اگر بخواهیم حول و حش کتاب توسعه داشته باشیم نمی توانیم ذینفعان آن را نبینیم .

وی با تاکید بر اینکه کتاب نماد آدم‌های خاص است، گفت: آدم‌هایی که با کتاب خاطره دارند طور دیگری هستند و این آدم ها را باید به متن جامعه بازگرداند.

ربیعی با بیان اینکه اولین ذینفعان کتاب نویسندگان و مترجمین هستند ادامه داد:‌اولین نیاز در این حوزه امنیت و آزادی است و باید به این موضوع توجه کرد که در تمام جهان چارچوب وجود دارد اما چارچوبی مدون و مشخص تا جریان شکلی را مخدوش نکند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: آزادی اندیشه و نوشتن، نسل هایی را تربیت می کند که برای منافع دینی و ملی خود پایداری می کند.

وی با اشاره به اینکه ناشران دومین ذینفعان کتاب هستند، گفت: ضروری است موضوع سند ملی کتاب را دنبال کنیم .

ربیعی با تاکید بر اینکه موضوع عدالت در توزیع کتاب مهم است افزود: امیدواریم در دولت تدبیر و امید بتوانیم در حوزه کتاب تحولاتی ایجاد کنیم زیرا توسعه با ساختمان و کارخانه ایجاد نمی شود بلکه توسعه با آدمها و برای آدم ها است .

ربیعی تاکید کرد: در جامعه به افرادی نیاز داریم که محفل‌دار توسعه باشند وگرنه اگر 750 میلیارد دلار را طی 8 سال خرج کنیم باز هم توسعه پیدا نمی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: زمانی که کتاب و مطالعه محور توسعه نبود، مسکن هایی را ساختیم که باید سالها تلاش کنیم که محل زندگی شوند.

وی ادامه داد: برای داشتن آینده خوشبخت، به بچه های کتابخوان نیاز داریم اما نظام آموزشی ما افراد را تست زن تربیت می کند و در دانشگاهها نیز دانشجویان را کپی پیست و کات پیست تربیت می کند.

ربیعی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب باید در زندگی اجتماعی مردم جای خود را پیدا کند و این مسیر خوشبختی جامعه ما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز