خبرگزاری کار ایران

مدیر دارالقرآن علامه‌طباطبایی قم:

بسیاری از مراجع‌تقلید امروز از شاگردان علامه‌طباطبایی بودند

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم، گفت: بسیاری از مراجع تقلید امروز ما، از شاگردان مرحوم آیت الله علامه طباطبایی(ره) بوده و از محضر ایشان استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مرتضی نجفی قدسی سه شنبه شب در سی و پنجمین سالگرد ارتحال مرحوم علامه طباطبایی (ره)، که با حضور آیت الله نوری همدانی و شخصیت‌های برجسته حوزوی در بیت علامه طباطبایی (ره) در شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون همایش‌های تفسیری با حضور مراجع بزرگوار تقلید در این بیت برگزار شده است. 

وی با بیان اینکه دروس تفسیر قرآن در این بیت برقرار است، گفت: برگزاری دروس تخصصی تفسیر در بیت مرحوم علامه طباطبایی (ره) طلاب و فضلا را به فیض می‌رساند. 

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) گفت: اگر امروز علامه طباطبایی (ره) در بین ما نیستند اما بیت ایشان، راه علامه را ادامه می‌دهد و البته برنامه‌هایی که برای تربیت مفسران قرآن و دیگر برنامه‌هایی که در این بیت انجام می‌شود به برکت انفاس قدسی این عالم فقید است. 

نجفی قدسی با بیان اینکه عمده مراجع بزرگ امروز ما تربیت یافته گان در محضر علامه طباطبایی (ره) هستند، گفت: آیت الله نوری همدانی که در حال حاضر در این جلسه نورانی حضور پیدا کردند، یک نمونه از شاگردان علامه (ره) و شاخه‌ای از شجره طیبه حضرت علامه طباطبایی (ره) محسوب می‌شوند. 

کد خبر : ۳۲۳۰۹۴