خبرگزاری کار ایران

دو جین فیلم در سالن‌های خالی/ انیمیشنی که در روزهای بی‌فروغ می‌فروشد

با وجود تعدد فیلم‌های در حال اکران؛ اما آمار‌ فروش فیلم‌ها خبر از سالن‌های خالی می‌دهند. در چنین شرایطی انیمیشن «شاهزاد روم» و «چهارشنبه 19 اردیبهشت» هر کدام با فروش 400 میلیونی جزء رکوردداران این روزهای گیشه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این روزها؛ سینماهای کشور در حال نمایش دو جین فیلم سینمایی با موضوعاتی متفاوت از هم هستند البته غیر از فیلم‌هایی که در گروه "هنروتجربه" اکران شده‌اند. اما این طرف ماجرا و نگاه به آمار فروش، اخبار خوبی را از وضعیت اقتصاد سینما مخابره نمی‌کند.

در این میان میزان فروش چهار فیلم که اکران خود را از پنجم آبان ماه شروع کرده‌اند و فیلم‌های خاک خورده گیشه به حساب می‌آیند؛ به شرح زیر است:

«چهارشنبه 19 اردیبهشت» به کارگردانی وحید جلیلوند در حال نزدیک شدن به 400 میلیون تومان است. «ماهی سیاه کوچولو»» ساخته مجید اسماعیلی 35 میلیون تومان، «ارغوان» ساخته امید بنکدار و کیوان علیمحمدی 200 میلیون تومان و «پدر آن دیگری» به کارگردانی یدالله صمدی 250 میلیون تومان در بیست و دو روز گذشته بلیت فروشی داشته‌اند.

انیمیشن «شاهزاده روم» که اکرانش از سیزدهم آبان آغاز شده است با 400 میلیون تومان بلیت فروشی آماری قابل قبول داشته است.

«جامه‌دران» به کارگردانی حمیدرضا قطبی و «چهارشنبه خون به پا می‌شود» ساخته حماسه پارسا پس از اکران یک هفته‌ای به ترتیب 130 و 50 میلیون فروش کرده‌اند.

فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» در طول سه ماه گذشته مرز سیزده میلیارد تومان فروش را رد کرده و همچنان با 30 سالن تهران و 70 سالن در شهرستان‌ها به فروش خود ادامه می‌دهد.

دو فیلم «شیفت شب» ساخته نیکی کریمی و «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده که از اکران نشده‌های فجر سال گذشته بودند و هر دو از سوژه‌‌ای زنانه برخوردارند در کنار فیلم «این سیب هم برای تو» ساخته سیروس الوند اکرانشان را از روز گذشته آغاز کردند. 

در هفته‌ای که گذشت سالن‌ها از فیلم «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» به کارگردانی شهرام مسلخی گرفته شد و به فیلم‌های تازه اکران شده داده شد. این فیلم طی دو هفته حتی نتوانست به سقف بیست میلیون تومان برسد و سالن‌هایش را از دست داد.

همچنین در این هفته بنا بود «حکایت عاشقی» ساخته احمد رمضان‌زاده در گروه آزاد نمایش داده شود که به دلیل تعدد فیلم‌ها اکرانش به تعویق افتاد.

کد خبر : ۳۲۳۱۹۷