خبرگزاری کار ایران

صالحی به ابهامات آمار نشر عناوین کتب منتشره در کشور پاسخ داد

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۲۴۷

سیدعباس صالحی در جمع خبرنگاران به ابهام پیش آمده درباره متغیر بودن آمارهای سایت خانه کتاب مبنی بر انتشار تعداد عناوین کتاب از ابتدای انقلاب تاکنون و اظهارات مدیران فرهنگی پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عباس صالحی (معاون فرهنگی وزیرارشاد) عصر امروز (چهارشنبه 27 آبان ماه) در حاشیه مراسم بزرگداشت انتشار یک میلیون عنوان کتاب در کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که این یک میلیون تنها عناوین منتشره پس از انقلاب را در نظر داشته یا تعداد جلدها را نیز شامل می شود، گفت: در کتابچه‌ای که به این منظور منتشر شده است این آمار به تفکیک توضیح داده شده همچنین آمارهای قابل توجه دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد گذشته ما می تواند چراغ راهی برای آینده باشد. کلیه نوسانات نشر در این آمارها نشان داده می‌شود اینکه ما چه نوسان‌هایی در عناوین، تیراژ و غیره داشته‌ایم در حقیقت این آمارها نفت خامی است که می‌تواند در فضای پتروشیمی غنی‌تر شود.

وی درباره عدم داشتن اطلاعات درست از آمارهای نشر کشور، گفت: این یکی از چیزهایی است که در اقتصاد نشر هم ما به آن نیاز داریم. در اقتصاد نشر برخی اطلاعات وجود دارد که می‌تواند غنی‌تر شود اما به علل مختلف این اتفاق رخ نمی‌دهد. حوزه نشر ما نیز شفاف نیست در حوزه‌های دیگر نیز با چنین مشکلی مواجه هستیم. برای نمونه ما در حوزه اقتصاد هم با شفاف‌سازی حرکت نمی‌کنیم تبعاً در حوزه نشر نیز که یکی از زیرمجموع‌هایی از کل شرایط اقتصادی کشور است با اقتصاد شفافی روبرو نیستیم.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد ادامه داد: هر مقدار شفافیت‌هایمان در حوزه اقتصاد بیشتر باشد برنامه ریزی اقتصادی روانتر می‌شود اقتصاد نشر نیز گرفتار برخی حوزه‌های غیرشفاف است.

صالحی در پایان با اشاره به اظهار نظر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره توجه به بخش فرهنگ در لایحه بودجه 95 و پیش‌بینی بودجه سال آینده در بخش فرهنگ، گفت: قرار است لایحه بودجه تا 15 روز دیگر منتقل شود. سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز کارش را انجام می‌دهد و امیدواریم که در این دو هفته اتفاقات خوبی برای بودجه بخش فرهنگ رخ دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز