خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مسعودی‌خمینی:

به کارگری در ساخت خانه علامه‌طباطبایی(ره) افتخار می‌کنم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه خاطرات تلخ و شیرینی از مرحوم علامه طباطبایی(ره) دارم، خاطرنشان کرد: این افتخار را داشتم که به عنوان کارگر بنّا در ساخت خانه علامه طباطبایی(ره) حضور داشتم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله مسعودی خمینی، چهارشنبه شب در دومین شب از دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه که در محل بیت مرحوم علامه طباطبایی(ره) در قم برگزار شد، اظهار داشت: علامه طباطبایی(ره) شخصیتی جامع داشت که امثال بنده نمی‌توانند آن را توصیف کند. 

وی با بیان اینکه بنده خاطرات تلخ و شیرینی از مرحوم علامه طباطبایی(ره) دارم، خاطرنشان کرد: با افتخار می‌گویم که بنده به عنوان کارگر بنّا در ساخت این خانه علامه طباطبایی(ره) حضور داشته و این افتخار را داشتم که خشت منزل ایشان را گذاشته‌ام. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم علامه طباطبایی(ره) گفت: این عالم فقید عالمی عامل بود و غیر از اینکه عمل خالصانه داشت، چشم دلش نیز باز شده بود. 

وی با اشاره به خاطراتی از مرحوم علامه طباطبایی(ره)، خاطرنشان کرد: یک بار شخصی نزد علامه(ره) آمد و گفت شخص دیگری درخصوص تفسیر المیزان شما نقد نوشته که مرحوم علامه نیز در پاسخ گفتند، بنده اشتباه زیاد دارم اما اشتباهی که این آقا بفهمد، ندارم. 

آیت الله مسعودی خمینی افزود: امروز هم در گوشه کنار برخی آقایان که درک درستی از تفسیر المیزان ندارند، نقدهایی را به علامه طباطبایی(ره) مطرح می‌کنند اما واقعا باید گفت نقدی که این آقایان در خصوص مرحوم علامه بفهمند وجود ندارد. 

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: مرحوم علامه طباطبایی مجسمه اخلاق بود و حتی می‌توان گفت که ایشان یک بار هم در طول زندگی عصبانی نشدند. 

این شاگرد مرحوم علامه طباطبایی(ره) با اشاره به خاطره‌ای از دوران حیات استاد خود، و با حالت بغض آلود گفت: یکبار در هوای سرد زمستان برای انجام کاری به منزل علامه طباطبایی(ره) مراجعه کردم که خود علامه برای باز کردن در آمدند؛ دیدم ایشان می‌لرزید؛ گفتم چرا این گونه هستید؟ پاسخ دادند که نفتی برای روشن کردن بخاری نداریم؛ و بعد می‌خواستند جمله‌ای بگویند که سخن خود را ادامه ندادند؛ اما به نظرم می‌خواستند بگویند پولی هم بابت تهیه نفت ندارم؛ من سریعا پسرم را برای تهیه نفت فرستادم؛ وقتی اتاق خانه گرم شد، مرحوم علامه طباطبایی شروع کردند به گریه کردن و دعایی کرد که همواره در زندگی مرا خوشحال می‌کند؛ ایشان فرمودند خدا همیشه به شما توفیق عبادت دهد و همیشه از این عبادات گرم شوی،‌‌ همان گونه که خانه مرا گرم کردی. 

آیت الله مسعودی خمینی در پایان سخنان خود گفت: خیلی‌ها هنوز هم تفسیر المیزان علامه طباطبایی(ره) را نمی‌فهمند اما امیدواریم این تفسیر بی‌نظیر، مورد توجه بیش از پیش، بزرگان قرار گیرد. 

کد خبر : ۳۲۳۲۷۱