خبرگزاری کار ایران

مروری بر فعالیت‌های فرهنگی و ادبی بهرام مقدادی

جلسه از سلسله جلسات موسوم به رنگ واژه که هر چهارشنبه در بوفه موسسه بهاران برگزار می‌شود؛ این هفته به بررسی آثار بهرام مقدادی اختصاص دارد.

به گزارش ایلنا، در جلسه این هفته رنگ واژه که چهار شنبه ۴ آذر ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار می‌شود، علاوه بر مقدادی بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر حضور دارند و رکسانا حمیدی داستان‌نویس و منتقد ادبی هم اداره این جلسه را عهده‌دار است.

بهرام مقدادی متولد ۱۳۱۹ از منتقدان ادبی آکادمیک در ایران بوده که علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های مختلف ایران و تربیت نسل‌های مختلف منتقدین ادبی در کشور، با تالیف مقالات و کتاب‌های معتبر تاثیر فراوانی در رشد نقد ادبی در جامعه فرهنگی ایران داشته است.

وی دارای مدرک دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه کلمبیای آمریکا است و رساله دکترای وی هم درباره کاربرد اسطوره در اشعار رابرت گریوز می‌باشد. از جمله آثار تالیفی وی می‌توان به: شناخت کافکا، هدایت و سپهری، کیمیای سخن، دانشنامه ادبی، ترجمه رمان آمریکا کافکا، ترجمه رمان شرق بهشت جان اشتاین بک و ترجمه تاریخ ادبیات در ایران نوشته ادوارد براون اشاره کرد.

کتاب دانشنامه ادبی سال گذشته توسط نشر چشمه منتشر شد و در زمره مهم‌ترین کتاب‌های دایرة المعارفی در زمینه اصطلاحات نقد ادبی در ایران است.

بسیاری از مقالات ادبی مقدادی در مجلاتی چون: سخن، نگین، ادبستان، ادبیات داستانی، کلک و... به چاپ رسیده است.

سری برنامه‌های فرهنگی-هنری رنگ واژه زیر نظر علیرضا مجابی (نقاش و شاعر) برگزار می‌شود و نشانی موسسه بهاران: میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان نوربخش پلاک ۲۱ است.

کد خبر : ۳۲۴۷۰۱