خبرگزاری کار ایران

زندگیِ نویسنده‌ی «پرتغال کوکی» فیلم می‌شود

فیلم برگرفته از داستان زندگی «آنتونی برجس» نویسنده رمان معروف «پرتقال کوکی» پس از دریافت جایزه‌ای 40 هزار پوندی، در زادگاه وی به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، زندگی آنتونی برجس نویسنده‌ی کتاب «پرتقال کوکی» که فیلم مشهوری هم براساس آن توسط «استنلی کوبریک» ساخته شده،. این اثر جزو مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما به حساب می‌آید.

 در 100 سالگی این چهره ادبی در زادگاهش نمایش داده می‌شود. این فیلم به کارگردانی «استفن سوتکلیف» و «گراهام ایتوگ» جایزه 40 هزار پوندی انجمن هنر معاصر را به خود اختصاص داد و قرار است سال 2017 همزمان با صدمین سالروز تولد برجس در منچستر زادگاه او، به روی پرده برود.

فیلم دوقسمتی زندگی برجس به تفاوت بین وجهه عمومی و دنیای خصوصی این هنرمند و نویسنده می‌پردازد. آنتونی برجس که متولد شهر منچستر بود،‌ در سال 1993 درگذشت.

او دوران زندگی‌اش 33 رمان از جمله «پرتقال کوکی» را به نگارش درآورد. تاثیر شاهکار برجس را می‌توان در کارهای نویسندگانی چون «جی.جی. بالارد»،‌ «فیلیپ کی. دیک»،‌ «ویلیام گیبسون»، «جف نون» و «چاک پالانیوک» مشاهده کرد.

در فیلم‌هایی چون «بازی‌های گرسنگی»، «جنگ اشرافی» و «دیوانه آمریکایی» می‌توان تاثیر فراادبی این رمان مطرح را به وضوح دید. استنلی کوبریک، کارگردان مطرح سینما در سال 1971 فیلمی را براساس این اثر ادبی با همراهی کمپانی «برادران وارنر» به روی پرده برد.

پس از اعطای آرشیو کامل آثار برجس به بنیاد این نویسنده‌، مشخص شد او 25 اثر غیرداستانی‌، دو جلد زندگی‌نامه‌ خودنوشت‌، سه سمفونی و بیش از 250 اثر موسیقایی دیگر از جمله یک کنسرتوی پیانو‌ و چند موسیقی برای نمایش‌های موزیکال را خلق کرده است..

کد خبر : ۳۲۵۱۳۰