خبرگزاری کار ایران

ملاقات کانون موسسات نمایش خانگی با دو مدیرکل

اعضای کانون موسسات نمایش خانگی روز گذشته با مصطفی سماوات مدیرکل نمایش خانگی، مستند و کوتاه و بهمن حبشی، مدیرکل نظارت بر مراکز و مشاغل و مجامع، جلسات جداگانه‌ای برگزار کردند.

به گزارش ایلنا؛ نشست اول با مصطفی سماوات مدیرکل نمایش خانگی، مستند و کوتاه که اخیرا طی حکمی به این سمت منصوب شده است، برگزار شد.

در این جلسه، مدیران ۸ موسسه فعال عضو در این کانون، ضمن ابراز خشنودی از انتخاب آقای سماوات که از مدیران با سابقه و خوش نام، در حوزه نمایش خانگی هستند، از وی درخواست کردند تا روند صدور پروانه‌های ساخت و نمایش را تسهیل و تسریع کنند. همچنین از سختگیری‌های سلیقه‌ای در بازبینی فیلم‌ها نیز جلوگیری به عمل آورد.

آقای سماوات جهت بهبود اوضاع حاکم بر نمایش خانگی از جلسات مرتب با اعضای کانون استقبال کرد. همچنین وی اعلام آمادگی کرد برای پیشبرد برنامه‌های پیش رو از جمله VOD، مبارزه با کپی از همکاری و مشاوره با کار‌شناسان کانون بهره‌مند شود.

اعضای کانون پس از این دیدار، با بهمن حبشی، مدیرکل نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع نیز جلسه‌ای برگزار کردند.

آقای حبشی بر اتحاد بین صنوف در حوزه نمایش خانگی تاکید کردند. در این دیدار، موسسات کانون، گزارش ارائه شده از طرف آقای حبشی به مطبوعات را در خصوص عملکرد فعالیت‌های موسسات نمایش خانگی را مورد انتقاد قرار دادند. زیرا مبنای ارزش‌گذاری این گزارش را از اساس اشتباه دانستند، کانون موسسات به این نکته اشاره کردند که معیار ارزش‌گذاری تا آنجا اشتباه بوده که دیده می‌شود برخی از موسسات فعال در رده‌های آخر این جدول قرار گرفته‌اند.

حبشی در ادامه این نشست گفت: این گزارش تنها آغازی بوده برای تبادل اطلاعات دو طرفه بین وزارت ارشاد و موسسات نمایش خانگی و با یک امتیازدهی درست نسبت به عملکرد موسسات بازنگری خواهند کرد. وی اطمینان داد استفاده از کار‌شناسان کانون را جزو اولویت‌های خود قرار خواهد داد.

در ادامه این جلسه به پیشنهاد کانون موسسات نمایش خانگی به جای خود اظهاری در خصوص فعالیت‌هایشان، اداره نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع می‌توانند با استعلام از اداره نمایش خانگی، مستند و کوتاه به اطلاعات جامع‌تری در این خصوص دسترسی پیدا کنند.

در این دو جلسه رضا جعفری (قرن بیست و یک) – جواد معماری (تصویر دنیای هنر) - میثم معراجی (فیلمسازان جوان) – نادر معماری (کیمیا نما) – علی اسدزاده (تصویر گس‌تر پاسارگاد) – سیروس ذوالفقاری (تدبیر امید) – حسن دا‌ها (سینما رسانه آسیا) حضور داشتند.

کد خبر : ۳۲۶۴۵۱