خبرگزاری کار ایران

آغاز فصل برگزاری کنسرت‌ها / اجرای هنرمندان راک، کلاسیک و محلی در تهران

آذر و دی آغاز فصل جدید برگزاری کنسرت‌هاست و پایتخت طی این دوماه میزبان اجراهای هنرمندان در سبک‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ با پایان ماه محرم و صفر؛ گروه‌های مختلف کنسرت‌های خود را در تهران روی صحنه می‌برند. گروه کر فلوت تهران، گروه کالیوه، گروه پیکلاویه، ارکستر رتوریک، گروه خنیا، آسامبل باروک، سیمین غانم، گروه راستان، هم‌آوایان و گروه کالیوه؛ تاپایان دی ماه کنسرت‌های خود را در سبک‌های مختلف برای مخاطبان روی صحنه می‌برند.

کنسرت گروه پیکلاویه

گروه پیکلاویه؛ یکشنبه (۶ دی ماه) در دو سانس ۷ و ۹: ۳۰ شب در برج آزادی روی صحنه می‌رود. در کنسرت جدید گروه پیکلاویه آثار پاپ راک به ززبان فرانسوی اجرا می‌شوند. بخشی از این کنسرت به اجرای قطعات جدید گروه اختصاص دارد. بهای بلیت این کنسرت از ۴۵۰۰۰ تومان تا ۵۵۰۰۰ تومان تعیین شده است و بلیت‌فروشی آن در سایت ایران کنسرت صورت می‌گیرد.

کنسرت گروه هم‌آوایان

گروه موسیقی «هم‌آوایان» ۶، ۷ و ۸ دی‌ماه با آواز محمد معتمدی اجرای جدید خود را برگزار می‌کند. این در حالی است که رپرتوار این کنسرت کاملا جدید است و مانند اجراهای دو سال قبل که اثر «باده تویی» و موسیقی آذری را شامل می‌‌شد، اختصاص ندارد.

در این اجرا پژمان حدادی(تمبک و سازهای کوبه‌ای)، علی بوستان(شورانگیز)، سیامک جهانگیری(نی)، سینا جهان‌آبادی(کمانچه)، نگار بوبان(عود)، صبا علیزاده(کمانچه)، سیاوش برهانی(تار)، رادمان توکلی(بم تار)، محمد انشائی(قیچک)، سحر ابراهیم(قانون) و سینا خشک‌بیجاری(سازهای کوبه‌ای) نوای تار حسین علیزاده را همراهی  می‌کنند.  بلیت‌فروشی این کنسرت هنوز آغاز نشده است.

کنسرت ارکستر رتوریک

ارکستر رتوریک؛ سه‌شنبه (۲۴ آذرماه) از ساعت ۹ شب؛ در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود تا آثاری از موسیقی کلاسیک و موسیقی فیلم را به رهبری رضا مریوند اجرا کند. در این کنسرت فرید لطفی کنسرت مایستر و مسعود نوروزی سولیست ویولن است. قیمت بلیت این کنسرت ۴۵۰۰۰ تومان تعیین شده است و بلیت‌های آن در سایت ایران کنسرت به فروش می‌رسد.

کنسرت کر فلوت تهران

گروه کر فلوت تهران؛ ۱۷ و ۱۸ دی ماه در تالار رودکی به سرپرستی فیروزه نوایی و رهبری سعید تقدسی روی صحنه می‌رود. مدیر هنری این گروه سهیل کوشان‌پور و مدیر اجرائی احسان تارخ است. کنسرت این گروه از ساعت ۸ شب آغاز می‌شود و بهای بلیت آن ۵۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ تومان تعیین شده است.

کنسرت سلمان سالک

سلمان سالک (تار)، سیاوش کریمی‌نژاد (سازهای کوبه‌ای) و مجید علیزاده (تمبک)؛ جمعه (۴ دی ماه) از ساعت ۶ در سالن ایران فرهنگستان هنر روی صحنه می‌روند. در این کنسرت در کنار اجرای قطعات موسیقی استادان ایرانی؛ این سه نوازنده بداهه‌نوازی خواهند داشت. بلیت کنسرت سلمان سالک ۳۵۰۰۰ تومان و ۴۰۰۰۰ تومان تعیین شده است و از در سایت ایران کنسرت به فروش می‌رسد.

کنسرت آذربایجانی، حرکات آیینی (رقص لزگی)

گروه آذربایجانی رقص لزگی؛ چهارشنبه ۹ دی ماه از ساعت ۹ شب در فرهنگسرای نیاوران روی صنه می‌رود. در این کنسرت موسیقی آذربایجانی به همراه حرکات نمایشی آذربایجانی اجرا می‌شود. مه‌مان ویژه این کنسرت و تکنواز باغاره وحید اسداللهی است. همچنین سامان علوی (گارمون) و رضا اسداللهی (ناغازه و پرکاشن) در این کنسرت اجرای موسیقی را برعهده داند. بلیت کنسرت ۷۰۰۰۰ تومان تعیین شده است و در علاقمندان برای تهیه آن می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجمعه کنند.

کنسرت آنسامبل باروک

آنسامبل باروک در ادامه فعالیت‌های خود درنظر دارد طی سه شب در باغ موزه نگارستان کنسرت برگزار کند و این بار کنسرت آن‌ها با حضور یک نوازنده ویولن داگامبای بلژیکی همراه است. این کنسرت که طی شب‌های بیست و پنج، بیست و شش و بیست و هفت آذر برگزار می‌شود؛ ویولن و زمستان نام گرفته است. در این برنامه یکی از کانتانت‌های Boismortier اجرا می‌شود که زمستان نام دارد. البته این آهنگساز مانند ویوالدی کانتانت برای 4 فصل دارد اما در این کنسرت تنها کانتانت زمستان اجرا می‌شود. بلیت‌فروشی این کنسرت به زودی از سایت تیوال آغاز می‎شود.

کنسرت پویان آزاده

این کنسرت یکشنبه (۶ دی ماه) از ساعت ۸ شب در تالار رودکی برگزار می‌شود و به اجرا و تفسیر پیانو کلاسیک ایرانی اختصاص دارد. پویان آزاده دکترای موسیقی خود را از دانشگاه مارتین لو‌تر آلمان دریافت کرده و از شاگردان جواد معروفی است. بهای بلیت کنسرت ۴۰۰۰۰ تومان و ۵۰۰۰۰ تومان تعیین شده است و در سایت ایران کنسرت به فروش می‌رسد.

گروه خنیا

گروه خُنیا به سرپرستی پری ملکی؛ جمعه 27 آذر در تالار وحدت؛ کنسرتی به نفع آموزش و توان‌بخشی رایگان توان‌یابان رعد برگزار می‌کند. قرار است بخشی از درآمد کنسرت به این امر اختصاص یابد. این برنامه با عنوان «راز مانا» در دو بخش اصفهان – شوشتری و نوا – افشاری شامل اجرای قطعاتی از ساخته‏‌های جلال امیرپورسعید است و برای اولین بار برای مخاطبان اجرا می‌شود. اشعار رابعه بنت کعب (شاعر قرن چهارم)، ملک‌خاتون (شاعر هم‌دوره‌ی حافظ)، سیمین بهبهانی و فروغ فرخ‌زاد در بخش اول این کنسرت و اشعار مولانا در بخش دوم اجرا خوانده می‌شوند.

در کنسرت ۲۷ آذرماه؛ جلال امیرپورسعید (تار)، بامداد ملکی (تمبک)، مرضیه رحیم‌زاده (سنتور)، سهیل مخبری (کمانچه)، محمدرضا ساکی (سازهای کوبه‌ای) و امید توفیقی (عود) حضور دارند. پری ملکی، مینا فرخ‌نیا و فاروق کسمایی نیز همخوان این کنسرت هستند. بهای بلیت این کنسرت از ۵۰,۰۰۰ تومان تا ۷۰,۰۰۰ تومان مشخص شده و علاقمندان از طریق سایت تیوال می‌توانند بلیت کنسرت را تهیه کنند.

کنسرت‌های ویژه بانوان

سیمین غانم، گروه کالیوه و گروه راستان در دی ویژه بانوان روی صحنه می‌روند. کنسرت گروه راستان ۱۱ دی ماه با خوانندگی فاطمه ساغری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. آزاده امیری تبار نیز سرپرست گروه راستان است. سیمین غانم نیز طی سه اجرا (۱۸ دی، ۲۴ دی و ۲۵ دی) قطعاتی خاطره‌انگیز را برای مخاطبانش در تالار وحدت روی صحنه می‌برد. اما گروه کالیوه با سرپرستی سارا احمدی و با حضور دو خواننده (یسنا خوش فکر و زهره کدخدازاده) دوشنبه و سه‌شنبه (۱۴ و ۱۵ دی) در فرهنگسرای نیاوران موسیقی کُردی، بختیاری، آذری، گیلکی، خراسانی اجرا می‌کند.

کد خبر : ۳۲۷۲۰۴