خبرگزاری کار ایران

مرتضی میرمنتظمی خبر داد:

«سگ‌لرز» در ایرانشهر به صحنه می‌رود

انتشار خبری مبنی بر مقاوم شدن موش‌های پایتخت در برابر سموم و بزرگتر شدن جسم آنها نسبت به گذشته؛ دستمایه خلق نمایش شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جمالی و مرتضی میرمنتظمی که سال گذشته تجربه موفق همکاری در نمایش «p2» را تجربه کرده‌اند، بار دیگر نمایشی را روی صحنه می‌برند.

تجربه جدید گروه تئاتر «مشق»، «سگ‌لرز» نام دارد که نگارش متن آن برعهده عباس جمالی است و مرتضی میرمنتظمی کارگردانی را برعهده دارد.

قرار بود این نمایش سال آینده با نام «موش» اجرا شود که براساس تصمیم جدید گروه و پس از تغییر نام از ۲۵ بهمن تا ۲۸ اسفند در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

مرتضی میرمنتظمی درباره شکل‌گیری ایده اولیه نگارش متن توضیح داد: ایده اولیه از خبری منتشر شد که شهرداری تهران منتشر کرد. این خبر از این حکایت داشت که موش‌های تهران نسبت به سموم سازگاری پیدا کرده‌اند و جسم آنها نیز نسبت به گذشته بزرگتر شده است. ماجرای نمایش ما دقیقا همین نکته را دست‌مایه قرار داده و این موش حالا در خانه حضور دارد و زندگی می‌کند.

او خاطرنشان کرد: شاید به نوعی بتوان نمایش «سگ‌لرز» را به‌لحاظ مضمونی ادامه نمایش «p2» در نظر گرفت. باتوجه به اینکه نمایش‌های گروه ما همواره در سالن‌های بلک‌باکس روی صحنه رفته است، نخستین تجربه گروه تئاتر «مشق» در سالن قاب‌عکسی را پشت سر خواهیم گذاشت.

این کارگردان جوان گفت: پروژه برای ما در ادامه تفکری تفسیر می‌شود که نام «مشق» را برای گروه انتخاب کرد. یعنی قرار است اجرا در سالن قاب‌عکسی را مشق کنیم تا ببینیم نتیجه چه می‌شود.

میرمنتظمی در گذشته نمایش‌های «ابرها»، «فرکانس» و «p2» را کارگردانی کرده که به ترتیب در سالن‌های اصلی مرکز تئاتر مولوی، حوزه هنری و تالار حافظ روی صحنه رفته و با استقبال تماشاگران مواجه شده است.

کد خبر : ۳۲۷۴۸۲