خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های زمستانی نشر هرمس اعلام شد

نشر موسیقی هرمس تا پایان سال دو آلبوم را برای انتشار آماده کرده است. انتشار آلبوم دو نوازی پیمان یزدانیان و حسام اینانلو و آلبوم چهاشنبه‌سوری آخرین ساخته ثمین باغچه‌بان قطعی شده است.

رامین صدیقی (مدیر نشر هرمس) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره فعالیت‌های فعلی نشر هرمس گفت: آلبوم رام اثر مشترک حسام اینانلو و پیمان یزدانیان که سال 93 در قالب بداهه نوازی پیانو و کمانچه در تالار وحدت ضبط شد، نیمه زمستان توسط هرمس منتشر می‌شود.

او ادامه داد: اوایل دی ماه؛ آخرین اثر ثمین باغچه‌بان با عنوان «چهارشنبه سوری» نیز منتشر می‌شود. این اثر توسط اعضای ارکستر سمفونیک بلغارستان و گروه کر آن ضبط شده است و بافت کلاسیک دارد.

صدیقی همچنین افزود: آقای باغچه‌بان چهارشنبه سوری را در ادامه آلبوم رنگین کمان برای کودکان نوشته بودند و در ابتدا قرار بود این اثر رنگین کمان 2 نام‌گذاری شود اما با توجه به اینکه ایشان در سه‌شنبه آخر سال فوت شدند و نام یکی از قطعات هم چهارشنبه سوری بود؛ آلبوم با این نام منتشر می‌شود. این آلبوم آخرین اثر ثمین باغچه‌بان است که در روزهای آخر زندگی خود کارهای آن را انجام می‌داد ولی متاسفانه به مرحله ضبط نرسید.

مدیر نشر هرمس همچنین درباره وضعیت انتشار آلبوم دوئت نقش (بداهه نوازی گیتار و کلارینت) توضیح داد: این آلبوم احتمالا در اردیبهشت ماه منتشر می‌شود. اثر دوئت نقش در همکاری با کمپانی ای‌سی‌ام ضبط شده و قرار است جشن رونمایی آلبوم با برگزاری کنسرتی در زادگاه هر دو نشر یعنی مونیخ و تهران برگزار شود. البته هنوز تاریخ دقیق برگزاری این کنسرت‌ها مشخص نیست.

رامین صدیقی درپایان از انتشار آلبوم دیگری با عنوان سه اثر برای پیانو خبر داد و بیان کرد: آلبوم سه اثر برای پیانو در صورتی که آلبوم دوئت نقش در تاریخ مقرر منتشر نشود؛ برای انتشار توسط هرمس آماده می‌شود. این اثر با آهنگسازی مهران روحانی و نوازندگی نیسان روحانی برگرفته از تم‌های فولک ایرانی است.

کد خبر : ۳۲۷۸۸۶