خبرگزاری کار ایران

علی شمس از «داستان‌های میان رودان» گفت:

انسان در دوران پیشا مقدس/ مهندسی معکوس برای خلق ابزار شعبده

علی شمس با «داستان‌های میان رودان» نگاهی پارودیک به سرچشمه شکل‌گیری مفاهیمی چون «عشق» و «انتقام» خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی شمس با اعلام این خبر که ترکیب بازیگران نمایش یک تغییر داشته، درباره آنچه قرار است در سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر اجرا شود، توضیح داد: این نمایش به گذشته و سرچشمه‌ها بازمی‌گردد. به دوران پیشا مقدس؛ لحظات خلق و شکل‌گیری مفاهیم توسط بشر و در این میان نگاهی پارودیک به موضوع خواهیم داشت. 

نویسنده و کارگردان نمایش «قلعه انسانات» افزود: چنین موقعیتی جایگاه و شرایط خوبی برای شوخی با مفاهیمی مانند انتقام، روابط عاشقانه و شهرنشینی بدست می‌دهد.

کارگردان نمایش «داستان‌های میان رودان» درباره هزینه‌های تولید این نمایش گفت: هزینه‌ها به شدت زیاد و جیب جشنواره به شدت خالی بود. به همین دلیل امکان تامین ابزار و آکساسوار اصلی مورد نیاز برای گروه وجود نداشت.

او افزود: اگر می‌خواستیم وسائل شعبده‌بازان حرفه‌ای خارجی را تهیه‌ کنیم، قطعا باید چند هزار یورو می‌پرداختیم که میسر نبود. بنابراین با تاکتیک مهندسی معکوس ابزار مورد نیاز برای شعبده‌بازی را ساخته‌ایم که البته تهیه آنها نیز هزینه‌های هنگفتی داشت.

photo_2015-12-12_15-38-22

شمس خاطرنشان کرد: امیدوارم گروه در جشنواره تئاتر فجر تجربه خوبی را پشت سر بگذارد، چون بلافاصله در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهیم داشت.

این نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان از حضور در بخش «تازه‌های تئاتر ایران» ابراز خرسندی کرد و گفت: همراهی با دیگر گروه‌های حاضر در این بخش برای من جذاب است چون بیشتر آنها دوستان بسیار خوبم هستند و با آنها احساس صمیمیت قلبی دارم. امیدوارم تمام گروه‌ها حضوری خوب در جشنواره تئاتر فجر را تجربه کنند.

داریوش موفق، رامین سیاردشتی، آرش فلاحت‌پیشه، سام کبودوند، اصغر پیران، فرزین محدث، بیژن سراجی، حمید دربانی، هاشم آذرهوا، آرش بزرگزاده در نمایش «داستان‌های میان‌ رودان» به ایفای نقش می‌پردازند.

 علی‌اصغر دشتی به عنوان مشاور کارگردان و بهزاد رحمان‌پور به عنوان دستیار کارگردان در اجرای این اثر نمایشی همکاری می‌کنند.

امیرحسین شفیعی تهیه‌کننده کار است و فریبا کامران (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون) نیز در بخش نریشن همکاری دارد.

علی شمس علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، طراحی صحنه و نور نمایش را انجام می‌دهد که در این کار احمدرضا آخوندزاده نیز او را همراهی می‌کند.

الهام شعبانی، طراح لباس؛ بابک کیوانی، طراح و دراماتورژ صدا و محمد شمس به عنوان طراح پوستر با این نمایش همکاری می‌کنند.

این کارگردان جوان سال گذشته با نمایش «قلعه انسانات» محصول مشترک ایران و ایتالیا در جشنواره تئاتر فجر شرکت کرد.

کد خبر : ۳۲۹۰۱۱