خبرگزاری کار ایران

آلبوم علیشاپور و خازنی به یاد گلها ضبط شد

حسین علیشاپور از ضبط آلبومی به آهنگسازی پیمان خازنی خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ حسین علیشاپور با ابراز امیدواری از اینکه این همکاری با توجه به شناخت بسیار خوب پیمان خازنی از موسیقی دیروز و امروز و همچنین خلق ملودی‌های ماندگار، نتایج خوبی را برای موسیقی دربرداشته باشد؛ درباره ساختار این آلبوم گفت: این اثر با فرم ارکسترال و با بهره‌گیری از شاعران معاصر قسمت عمده‌ای از ضبط خود را پشت سر گذشته است و به زودی وارد مرحلهٔ نشر خواهد شد.

حسین علیشاپور تاکنون اجراهای متعددی را در کنار کیهان کلهر (نوازنده مطرح کمانچه) تجربه کرده است. پیش از این نیز با هنرمندانی چون مسعود شعاری، محسن نفر، پیمان سلطانی، علی قمصری و بهزاد عبدی همکاری داشته است.

وی هم اکنون خوانندگی ارکستر سازهای ملی را برعهده دارد و همچنین در طول این سال‌ها برای معرفی موسیقی ایران در کشور‌های انگلستان، مجارستان، بلژیک، فرانسه، هندوستان، روسیه، ازبکستان، بحرین، ترکیه و عراق روی صحنه رفته است.

علیشاپور آواز را نزد رضوی سروستانی، منوچهر همایون‌پور، محسن کرامتی، حسین عمومی و صدیق تعریف فراگرفته است.

پیمان خازنی که در سال‌های اخیر علاقمندی‌اش به موسیقی گل‌ها و ارکسترنویسی را نشان داده؛ در این خصوص ابراز امیدواری کرد که بتواند در این اثر دین خود را به موسیقی ارزشمند گل‌ها ادا کند.

وی دربارهٔ همکاری با حسین علیشاپور گفت: او یکی از آگاه‌ترین آواز خوانان معاصر است که موسیقی گل‌ها را بسیار خوب درک کرده و آثار مرا به بهترین وجه اجرا کرده است. امیدوارم مردم این کار‌ها را دوست داشته باشند.

از پیمان خازنی نیز در مقام آهنگساز تا به حال آثار متعددی منتشر شده که از پرفروش‌ترین آن‌ها می‌توان به آلبوم‌های به یاد من باش، پریچهره، شوخی، کجاست خانهٔ باد، تورا‌ای کهن بوم وبر دوست دارم اشاره کرد.

کد خبر : ۳۲۹۳۳۵