خبرگزاری کار ایران

عکاسی که برای دل خودش کار می‌کند

آیین بزرگداشت فخرالدین فخرالدینی و تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری و همچنین رونمایی از سه جلد کتاب «پرتره و نقاشی» این هنرمند، عصر دیروز، بیست و دوم آذر ماه، با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نخستین سخنران این مراسم، سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران بود که گفت: جناب فخرالدینی هنرمندی با اخلاق هستند.

در ادامه کلیپی ازجلد اول کتاب پرتره فخرالدینی همراه با موسیقی فرهاد فخرالدینی پخش شد که شامل پرتره‌های شخصیت‌هایی چون اسماعیل آشتیانی (نقاش)، رسام عرب زاده ( طراح فرش )، حشمت سنجری(موسیقی دان)، نصرت کریمی ( مجسمه ساز) ، ایرج افشار( محقق) ، سیمین بهبهانی (شاعر)، احمد بهبانی(شاعر) و... می‌شود.

سخنران بعدی این مراسم ابراهیم حقیقی (طراح و گرافیست ) با گفتن اینکه فخرالدینی جزو معدود افرادی است که با ابزار عکاسی برای دل خودش کار می‌کند، بیان کرد: فخرالدینی کاری کرد که بخشی از گنجینه‌های هنری کشور تلقی خواهد شد. سند تاریخی جامعه‌ای است از شخصیت‌ها که باید به آن‌ها افتخارکرد.

دیگر سخنران این برنامه، احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران بود. وی با بیان اینکه آقای فخرالدینی کارمتفاوتی انجام داده است، گفت: این هنرمند معنای متفاوتی به پرتره بخشیده و یک کار ویژه درحوزه نخبگان فرهنگ ،هنر وعلم انجام داده است. ایشان با نوآوری درقالب پرتره چهره‌های فرهنگی هنری وعلمی کاری انجام داده که اگر بخواهیم درمورد مفاخر ایران منبعی داشته باشیم باید به همین آثار رجوع کنیم.

در بخش دیگر این مراسم نماهنگی از کتاب سوم پخش شد سپس با حضور احمد مسجدجامعی، علی مرادخانی و شهداد روحانی از سه جلد کتاب فخرالدین فخرالدینی رونمایی شد.

علی مرادخانی معاونت امور هنری وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم پیرامون شخصیت فخرالدین فخرالدینی اظهار داشت: ایشان بن‌مایه فرهنگی دارند که مربوط به تبارشان می‌شود و وجود چنین هنرمندانی بسیاری ارزشمند است. در مورد این مراسم و رونمایی از این کتاب‌ها نیز باید بگویم، آقای فخرالدینی کار بسیار فاخری انجام داده که ارزش بالایی دارد.

در این مراسم؛ علی شیرازی، بیژن بیژنی، محمدسریر، حسین محجوبی، سیف الله صمدیان، سید محمد موسوی، عطاءالله امیدوار و خسرو سینایی حضور داشتند.

نمایشگاه آثار این هنرمند نیز در روزهای 23  و 24 آذرماه در نگارخانه اصلی این فرهنگسرا دایر است.

علاقمندان می‌توانند ازساعت 10 صبح تا 20 از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

کد خبر : ۳۲۹۵۵۵