خبرگزاری کار ایران

«آخرین رویای فروغ» به چاپ دوم رسید

سیامک گلشیری (نویسنده) یک مجموعه داستان بلند در دست چاپ دارد.

سیامک گلشیری درباره‌ی آخرین کارهایش به خبرنگار ایلنا گفت: یک مجموعه داستان بلند که 23 داستان را شامل می‌شود توسط نشر چشمه منتشر می‌شود. به دلیل اینکه کارهای مجوز و روال قانونی چاپ نهایی نشده ترجیح می‌دهم نام این مجموعه داستان فعلا عنوان نشود. همچنین داستان «آخرین رویای فروغ» که در نمایشگاه کتاب تهران برای اولین بار عرضه شده بود به چاپ دوم رسیده است.

گلشیری که در حوزه‌ی رمان و داستان نوجوان نیز فعال است همچنین از نگارش رمانی جدید در این حوزه خبر داد و بیان کرد: برخلاف رمان‌ها دیگر و مخصوصا آخرین کار نوجوانم یعنی «آخرش میان سراغم» ژانر وحشت نیست و  فضای رئالیستی اما به شدت پرحادثه دارد. این رمان به احتمال زیاد توسط نشر افق راهی کتابفروشی‌ها می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که تفاوت نگارش رمان نوجوان و بزرگسال برای نویسنده کجاست، گفت: اتفاقی که برای خود من افتاده این است که توانسته‌ام ذهنم را متمرکز و منظم کنم. مثلا زمانی را که تصمیم می‌گیرم یک رمان نوجوان منتشر کنم ذهنم را روی آن کار متمرکز می‌کنم تا با توجه به ویژگی‌هایی که خاص کار نوجوان است جلو بروم. بعد از اتمام داستان نوجوان هم برای شروع کار جدید که بزرگسال باشد هم مدتی صبر می‌کنم.

این نویسنده اضافه کرد: در واقع وقتی روی یکی از داستان‌های نوجوان یا بزرگسال کار می‌کنم ابدا روی داستان حوزه‌ی دیگر وقت نمی‌گذارم. البته به گفته‌ی منتقدان در تمامی کارهای داستانی گلشیری چه بزرگسال و چه نوجوان المان‌ها و نمادهای ثابتی وجود دارد.

همچنین قرار است نمایش‌نامه‌خوانی داستان «لیلیوم‌های زرد» پنجشنبه‌ی جاری در موسسه بهاران برگزار شود.

گلشیری درباره‌ی این برنامه‌ی داستان‌خوانی گفت: «لیلیوم‌های زرد» نخستین داستان از مجموعه «من عاشق آدم‌های پولدارم» است که ساعت 18  تا 20 پنجشنبه (26 آذرماه) با کارگردانی شبنم راعی در مؤسسه‌ی بهاران نمایش‌خوانی می‌شود.

گلشیری ادامه داد: این برنامه در بخش «نمایش و سینما به روایت ادبیات اقتباسی» این مؤسسه برگزار می‌شود. داستان «لیلیوم‌های زرد» جایزه نیز گرفته و قرار بود فیلمی براساس آن ساخته شود.

664

کد خبر : ۳۲۹۶۴۱