خبرگزاری کار ایران

نقش‌نگاره‌های ماندگار در گالری مس‌نگار

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۸۰۷

با هدف تحسین و ترویج هنر نگارگری و نقاشی لاکی؛ نمایشگاه «نقش نگاره های ماندگار » در گالری مس‌نگار برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، گالری مس‌نگار در ادامه آرمان همیشگی‌اش برای پایندگی و ماندگارسازی گونه‌های مختلف هنرهای صناعی ایران، این بار نمایشگاهی را با تمرکز بر هنر نگارگری و نقاشی لاکی و با عنوان «نقش نگاره های ماندگار» ارائه خواهد کرد. در این نمایشگاه هفت روزه که از روز جمعه بیست ‌‌و ‌‌هفتم آذرماه در گالری مس‌نگار افتتاح خواهد شد، مجموعه ای از آثار درخشان مسعود خسروی شامل نقاشی‌های‌ لاکی و پاپیه ماشه‌ به نمایش گذاشته خواهند شد.

نقاشی‌های لاکی مسعود خسروی، با پایبندی به اصالت و پیروی از روش‌های دیرین این فن، نگاه تازه ای دارند به این شاخه از هنر. از اوایل دوران صفوی به واسطه آشنایی هنرمندان با فن مقوا سازی و خمیر کاغذ (پاپیه ماشه)، تجلید کتاب که تا آن زمان با جلدهای چرمی، ضربی و سوختی انجام می‌شد، شکل تازه ای به خود گرفت و در دوران قاجار هم به اوج رسید. هرچند این هنر در سال‌های اخیر بسیار کم فروغ و نشان شده است اما مسعود خسروی به خوبی توانسته با مهارت و دقتی که در نگارگری و مرمت نقاشی‌های لاکی دارد، آثاری بیافریند که امروزه کمتر هنرمندی به خلق آن‌ها می‌پردازد. این هنرمند با تمرکز بر این رشته و تجربه‌ی منحصربه‌فردش، تلاش دارد بنیان‌های دیرین این هنر سنتی را احیا و ماندگار سازد.

نمایشگاه «نقش نگاره‌های ماندگار» در روز جمعه هفته جاری، بیست‌و‌هفتم آذرماه، از ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح شده و به مدت هفت روز در گالری مس‌نگار واقع در مجتمع پارک پرنس، واحدِ تجاریِ شماره 5 و به نشانی تهران ـ خیابان ملاصدرا ـ خیابان شیراز شمالی ـ کوچه حکیم اعظم، برپا خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز