خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه انفرادی کیومرث کیاست پس از 26 سال

نمایشگاه «مروری بر آثار کیومرث کیاست» کارتونیست و نقاش پیشکسوت، جمعه 27 آذر ساعت 17، در نگارخانه «زمستان» خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در نمایشگاه «مروری بر آثار کیومرث کیاست» که نخستین نمایشگاه انفرادی این نقاش و کارتونیست تبریزی پس از 26 سال محسوب می‌شود، 55 اثر منتخب از 40 سال فعالیت هنری او به نمایش درمی‌آید.

کیاست که هم دوره هنرمندانی چون درم‌بخش، محصص، بخش‌پور و ... است از سال 1352 و با فعالیت در مطبوعات به عنوان طراح و کارتونیست آغاز به کار کرد. او سپس به تصویرسازی و نقاشی نیز پرداخت. این هنرمند با قلمی باریک و شکننده در پهنه خطوطی ریز و درهم، یاد‌ها و باورهایش را از تاریخ سرزمینش بر کاغذ آورده است. کیاست که در پرداخت طرح‌هایش شوخی‌های بسیار غریبی با طبیعت و ساختمان پیکر آدمی کرده و می‌کند، گاهی طراحی طنزاندیش و خشن می‌نماید و گاهی نقاشی که می‌خواهد تنها چیزی را به تصویر بکشد.

آخرین نمایشگاه انفرادی کیومرث کیاست در سال 1368 در گالری شیخ برگزار شد و آخرین نمایشگاه گروهی‌ای که این هنرمند در آن شرکت داشته است در سال 1389 بوده است. او پیش از انقلاب اسلامی در گالری‌های سیحون، نقش، تخت جمشید و ... نمایشگاه‌های موفقی برگزار کرده و سابقه برگزاری 90 نمایشگاه انفرادی و گروهی را در کارنامه هنری خود دارد.

کیومرث کیاست متولد سال 1327 از پیشگامان و بنیان‌گذاران کاریکاتور نو در تبریز به شمار می‌رود، این هنرمند در حال حاضر به عنوان استاد دانشگاه مشغول به فعالیت است.

نمایشگاه «مروری بر آثار کیومرث کیاست» تا 7 دی ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این آثار، همه‌روزه از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

کد خبر : ۳۲۹۸۱۵