خبرگزاری کار ایران

مدیر مسئول هفته‌نامه جهان سینما:

حمایت از چرخه مطبوعات کشور در طرح خرید مجلات برگشتی

مدیر مسئول هفته‌نامه جهان سینما گفت: خرید مجلات برگشتی، طرحی مبتکرانه است که وزارت ارشاد در جهت اعتلای فرهنگ عمومی جامعه و برای حمایت از چرخه مطبوعات کشور اجرا می‌کند.

 به گزارش ایلنا، عباس عیسی تهرانی (مدیر مسئول هفته‌نامه جهان سینما) با اعلام این مطلب افزود: به عنوان کسی که به‌طور مستقیم فعالیت رسانه‌ای دارم و با علم به اینکه هم اکنون وزارت ارشاد در تنگناهای اقتصادی قرار دارد، از این طرح استقبال می‌کنم.

این فعال مطبوعاتی در ادامه تصریح کرد: با وجود اینکه برخی نشریات بخش خصوصی وابسته به جناح‌های سیاسی هستند و هزینه‌های خود را از طریق آن‌ها تامین می‌کنند اما بیشتر مجلات کشور وابسته به هیچ جناحی نیستند و مجبورند هزینه‌هایشان را خود تامین کنند. این طرح به ویژه می‌تواند کمک شایان توجهی به به این بخش از مجلات داشته باشد.

وی با اشاره اینکه هزینه تمام شده برای انتشار یک مجله بسیار بیشتر از ارقامی است که در این طرح به عنوان سقف خرید مجلات پرداخت می‌شود، افزود: به خاطر همراهی با دولت و جامعه و اینکه سهم کوچکی در اجرای این طرح داشته باشم؛ از آن حمایت می‌کنم اما توقع این است که بر سقف مبالغ پرداختی افزوده شود.

طرح خرید مجلات برگشتی با هدف حمایت اقتصادی از مجلات بخش خصوصی و افزایش سرانه مطالعه نشریه در بین اقشار جامعه قرار است از ابتدای دی ماه برای مجلات بخش خصوصی که مشخصات پروانه‌ای را رعایت کرده و دارای لیست بیمه و انتشار منظم باشند اجرا شود.

کد خبر : ۳۳۰۲۰۳