خبرگزاری کار ایران

جنتی فاجعه خونین نیجریه را محکوم کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، فاجعه خونین نیجریه را که در جریان آن جمعی از شیعیان شهید و مجروح شدند، محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، علی جنتی در این پیام آورده است: خبر تأسف‌بار تهاجم به شیعیان نیجریه و شهید و مجروح شدن صدها تن از مسلمانان و دستگیری و اذیت و آزار شیعیان این کشور که در سکوت خبری مدافعان دروغین حقوق بشر صورت گرفته، مایه اندوه و تأثر فراوان امت اسلام در سراسر جهان شده است.

در بخش دیگری از این پیام، جنتی اظهار کرده است: در این فاجعه خونین، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور که شخصیتی مؤمن و مجاهد است که با نثار جان و مال خود و خانواده و عزیزانش برای استقرار صلح و عدالت و استحکام دین خدا تلاش می‌کند، در بدترین و بی‌رحمانه‌ترین شرایط دستگیر و فرزندش در این فاجعه با نائل شدن به فیض شهادت به سه برادر شهیدشان که سال گذشته در جریان راهپیمائی روز قدس به دست حامیان صهیونیسم به شهادت رسیدند، پیوسته است.

او در ادامه این پیام آورده است: آقای شیخ ابراهیم زکزاکی روحانی مبارزی است که به خاطر تلاش‌های علمی و فرهنگی و نثار خون عزیزانش برای اسلام در جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در سال جاری به‌عنوان خادم فرهنگی آن امام رئوف شناخته و از ایشان تجلیل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری تأکید کرده که از دولت نیجریه بویژه مسؤولان فرهنگی این کشور انتظار می‌رود که هرچه سریع‌تر نسبت به مشخص نمودن سرنوشت این عالم فرهیخته و مجاهد و بازگرداندن آرامش به زندگی شیعیان نیجریه اقدام کنند و ضمن برخورد قاطع با عاملان، اجازه ندهند که موج افراط گرایی و تروریسم تکفیری بیش از این به رفتارهای فاجعه‌بار خود ادامه دهد.

وی افزوده است: در پایان ضمن ابراز همدردی با بازماندگان شهدا و آسیب‌دیدگان، از مجامع بین‌الملل اسلامی مخصوصا وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی می‌خواهم که در قبال این فاجعه انسانی سکوت نکنند و موجب خاتمه یافتن این رفتارهای بیگانه با روح اسلام و آموزه‌های وحیانی و بلکه غیرانسانی را فراهم کنند.

کد خبر : ۳۳۰۴۳۵