خبرگزاری کار ایران

کتاب‌گردی صالحی به بندرعباس رسید

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه طرح کتاب‌گردی از کتاب‌فروشی پنج استاد واقع در خیابان دانشگاه بندرعباس دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، معاون امور فرهنگی که به منظور شرکت در دومین نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به بندرعباس سفر کرده بود، از کتاب‌فروشی "پنج استاد" بازدید کرد.

در این دیدار حسین استاد (مدیر کتاب‌فروشی پنج استاد) به معرفی کتاب‌فروشی و شرح فعالیت‌های خود در بندرعباس پرداخت.

کتاب‌فروشی پنج استاد متعلق به حسین استاد؛ قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی بخش خصوصی بندرعباس است. وی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۳ در بندرعباس آغاز کرد و هم اکنون پس از گذشت دو دهه، سه کتابفروشی را به همراه فرزندان خود در شهر بندرعباس اداره می‌کند.

کتاب‌فروشی پنج استاد بیش از ۱۲ هزار عنوان کتاب دارد و نیازهای مردم شهر خصوصا دانشجویان بندرعباس و شهرهای اطراف را برطرف می‌کند.

همچنین در جریان این بازدید یک ساعته، حسین استاد به سرگذشت کتاب‌فروشی‌های شهر بندر عباس اشاره کرد و از مشکلات کتاب‌فروشی‌ها در این شهر سخن گفت.

در جریان این بازدید همایون امیرزاده مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی، علی اصغر سیدآبادی مدیرکل اداره مطالعات و برنامه ریزی، مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب، محمد سلگی مدیر اداره توسعه کتاب و کتابخوانی و علیرضا درویش‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان حضور داشتند.

طرح کتاب‌گردی سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رصد نزدیک و بررسی مسایل نشر به صورت هفتگی انجام می‌شود و کتاب‌فروشی توس در خیابان انقلاب میزبان نخستین کتاب‌گردی وی بود.

کد خبر : ۳۳۰۵۰۲