خبرگزاری کار ایران

با پیگیری‌های ایلنا مشخص شد،

تکذیب فرصت دو هفته‌ای برای ارائه نسخه اولیه فیلم‌ها به جشنواره فیلم فجر

دبیر سیو چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر بدون آنکه دخالتی در رای و نظر اعضای هیات انتخاب داشته باشد بر روند انتخاب فیلم ها نظارت می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با پایان یافتن مهلت ارسال فیلم‌ها به دبیرخانه سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، هیات انتخاب کار خود را آغاز کرده و به تماشای فیلم‌های بخش‌های مختلف نشستند.

هیات انتخاب فیلم‌ها نیز امسال با توجه به تاکید دبیر جشنواره مبنی بر برگزاری جشنواره‌ای منظم و با کیفیت که در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی باشند، فعالیت می‌کند.

این نظم به اندازه‌ای برای مدیران برگزاری جشنواره اهمیت دارد که حتی زمان ارسال فیلم‌ها نیز تمدید نشد و با پیگیری‌های خبرنگار ایلنا مشخص شد که خبر روز گذشته یکی از رسانه‌ها مبنی بر فرصت دو هفته‌ای به فیلم‌های درحال فیلمبرداری کاملا کذب است.

از طرف دیگر هرچند فیلمنامه فیلم‌هایی که متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر هستند پیش از ساخت از شورای پروانه ساخت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز ساخت گرفته‌اند و به نوعی محتوای آن‌ها تایید شده است و همچنین هیات انتخاب نیز از بین کسانی انتخاب شده‌اند که به طور قطع خط قرمز‌ها را می‌دانند، اما دبیر جشنواره نیز بدون آنکه دخالتی در رای و نظر اعضای هیات انتخاب داشته باشد بر روند انتخاب فیلم‌ها نظارت می‌کند.

کد خبر : ۳۳۰۷۰۷