خبرگزاری کار ایران

توسط رئیس مجلس شورای اسلامی؛

کتاب ایمنی و بهداشت حرفه‌ای کارگران ساختمانی رونمایی شد

اولین کتاب ایمنی و بهداشت حرفه‌ای ویژه کارگران ساختمانی، توسط علی لاریجانی رئیس مجلس شوری اسلامی، در قم رونمایی شد.

«عباس شیری»عضو هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم، شب گذشته (۲۶ آذرماه) در حاشیه همایش ملی کارگران ساختمانی کشور که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، مسئولین استانی و جمع کثیری از کارگران در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) شهر قم برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قم، اظهار داشت: اولین کتاب ایمنی و بهداشت حرفه‌ای ویژه کارگران ساختمانی، که امشب توسط آقای علی لاریجانی رئیس محترم مجلس شوری اسلامی، رونمایی شد، اولین کتاب در حوزه ایمنی کارگران ساختمانی محسوب می‌شود. 

وی افزود: البته این کتاب در حال حاضر مجوز انتشار ندارد، اما تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همین طور سازمان تأمین اجتماعی را گرفته و در حال حاضر مراحل اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را طی می‌کند. 

این فعال کارگری گفت: این کتاب به همت اداره کل بازرسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، معاونت فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی کشور، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور تدوین شده و سرپرستی گروه تألیف آن به عهده آقای اکبر شوکت نماینده کارگران در هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی کشور است. 

وی گفت: این کتاب مصور، با توضیحاتی آیین نامه‌ای است که به زبان ساده و تصویری مشکلات ایمنی محیط‌های کار ساختمانی را شرح داده و نکات ایمن و نا‌ایمن کارگاه‌های ساختمانی را بیان می‌کند. 

شیری افزود: سعی شده در این کتاب تمام نقاط حادثه‌خیز کارگاه‌های ساختمانی با زبان تصویری و با توضیحات ساده و کوتاه برای کارگران و کارفرمایان ساختمانی بیان شود. 

وی در پایان با بیان اینکه در این کتاب هم تصاویر عکس‌های محیط‌های امن کارگاه‌های ساختمانی و هم محیط‌های نا‌امن آورده شده، گفت: هدف از تدوین این کتاب، کاهش حوادث کار در حوزه کار ساختمانی که حدود ۵۰درصد حوادث کار کشور را تشکیل می‌دهد.

کد خبر : ۳۳۰۷۸۳