خبرگزاری کار ایران

مرادخانی خطاب به هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره:

تلاش کردیم تصدی‌گری دولت کم شود

آرزومندم جشنواره سی و یکم بتواند برای امروز در آینده ما دانش نامه‌ای باشد که امکانات معرفتی و نکات مهمی از آن استخراج شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه مراسم گشایش سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر علی مرادخانی (معاون هنری وزیر ارشاد) به علت اینکه نتوانسته بود با توجه به حجم کار‌هایش در مراسم حضور یابد؛ پیامی تصویری خود را به جشنواره رسانده بود.

او در ابتدا با ابراز خرسندی از برگزاری مراسم رونمایی برای جشنواره موسیقی فجر گفت: سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی از امروز فعالیت خود را شروع می‌کنند که مقدمات آن از مدت‌ها قبل آغاز شده‌اند و من از این فرصت استفاده کرده و از تمامی فعالان جشنواره به خصوص مدیر و دبیر محترم که ماه‌ها برای رقم زدن این رخداداد تلاش کردند تشکر می‌کنم.

مرادخانی ادامه داد: جشنواره در سال جاری نگرش خودرا تا حدی تغییر داده است البته این به معنای نادیده گرفتن زحمات سی سال گذشته برای این رخداداد ملی کشیدن نیست همانطور که خود من نیز ۱۴ سال جشنواره موسیقی فجر را اداره کردم.

وی افزود: در آن سال‌ها جشنواره توانست از یک حالت کلی به جشنواره تخصصی بدل شود و از دل آن چندین رخداداد موسیقی مثل جشنواره نواحی – بانوان – جوان و... بیرون آمداما امسال جشنواره به طور مشخص نگاه خاصی دنبال می‌کند و به تخصص‌تر شدن فعالیتش نگاه می‌کند.

معاون هنری وزیر ارشاد با بیان اینکه جشنواره سی و یکم می‌تواند نقطه عطفی برای جشنواره موسیقی فجر باشد اظهار کرد: امسال تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم که تا حد امکان تصدی‌گری دولت را کم کرده و مجموعه دولت تنها به عنوان حمایت کننده و حامی حاضر باشد اتفاقی که امیدواریم که در سالهای آینده نیز ادامه پیدا کند و بخش‌های غیر دولتی در آن حضوری فعال داشته باشند و جشنواره بیش از پیش پررونق باشد و دولت به جای مدیریت هزینه جای خود را به مدیریت حوزه‌های دیگر بدهد.

مرادخانی همچنین گفت: بدون شک رسیدن به این مرحله کار دشواری و ممکن است نظریات مختلفی درباره آن وجودداشته باشد و در واقع ممکن است بسیاری معتقد باشند که تمام اتفاقات جشنواره موسیقی فجر باید توسط دولت انجام شود اتفاقی که تاکنون و تا حدی امسال نیز رخ داده است به هر روی ظرف نظر از این ماجرا مهم این است که بتوانیم جشواره‌ای برگزار کنیم که با استقبال مردم بتواند روی پای خود بایستد و با کمترین حمایت مالی و بیشترین حمایت‌های سیاسی و اجتماعی دولت برگزار شود.

او ضمن ابراز خوشحالی از اینکه جشنواره امسال توانسته حضور خوبی در حوزه بین الملل داشته باشد؛ بیان کرد: امیدوارم حضور هنرمندان کشورهایی از حوزه ایران فرهنگی سرآغاز گفت‌و‌گو و مبادلات فرهنگی بسیار باشد و سیاست دیپلماسی فرهنگی دولت محترم نیز محقق شود.

وی در پایان گفت: آرزومندم جشنواره سی و یکم بتواند برای امروز در آینده ما دانش نامه‌ای باشد که امکانات معرفتی و نکات مهمی از آن استخراج شود.

کد خبر : ۳۳۰۸۰۷