خبرگزاری کار ایران

«الکساندر رودین» ۴ شب در تهران روی صحنه می‌رود

رسیتال ویلنسل «الکساندر رودین» نوازنده مطرح روسی در تالار رودکی روی صحنه می‌رود. این رهبر ارکستر؛ دوم و سوم دی ماه هم ارکستر سمفونیک تهران را در تالار وحدت رهبری می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ رسیتال ویلنسل «الکساندر رودین» نوازنده چیره‌دست در روزهای ۳۰ آذر و ۱ دی ماه در تالار رودکی روی صحنه می‌رود.

رودین در این دو شب قطعاتی از بزرگ‌ترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک جهان چون «جرج فردریک هندل»، «زولان کدالی» و «یوهان برامس» را اجرا می‌کند.

رودین رهبر ارکستر و نوازنده ویلنسل و پیانو امشب به منظور رهبری ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری «علی رهبری» به ایران می‌آید.

 «الکساندر رودین» مدرک موسیقایی خود را در دانشگاه موسیقی جنسینز مسکو در سال ۱۹۸۳ دریافت کرد. رودین تحصیلات عالی خود را در کنسرواتوآر مسکو دنبال کرد و در سال ۱۹۸۹ فارغ‌التحصیل شد. او موسیقی را نزد استادانی همچون «لو اِوگاروف»، «یوری پونیزُوکین» و «دیمیتری کِتایِنکو» فرا گرفت. وی در دوره دانشجویی موفق به کسب معتبر‌ترین رقابت‌های موسیقی اروپایی شد. رقابت بین المللی موسیقی جی. اس. باخ در لایپزیگ (۱۹۷۶)، گاسپر کاسیدو در فلورانس (۱۹۷۹)، رقابت موسیقی چایکوفسکی در مسکو (۱۹۷۸، ۱۹۸۲) از جمله فعالیت‌های وی در حوزه جشنواره‌ها است.

در حال حاضر «الکساندررودین» یکی از پرطرفدار‌ترین موسیقیدانان در روسیه و خارج از این کشور است. او تا به امروز با مشهور‌ترین ارکستر‌ها اجرا داشته و در جشنواره‌های بین‌المللی شرکت کرده است.

رودین تاکنون بیش از ۳۰ لوح فشرده به صورت تکنوازی و همراه با ارکستر موسیقی ویوا با نام‌های روسی و خارجی، همچون ناکسوز، الیمپیا، تودور، ملودیا، چلو، کلاسیکس، راسکی سِزون، آر. سی. دی و... ضبط کرده است.

 «الکساندررودین» از هنرمندان افتخار آفرین روسیه است. وی استاد کنسرواتوار مسکو است و برنده جایزه‌هایی چون State Award و Government Award بوده است.

وی درحال حاضر رئیس مجمع موسیقی بنیاد خیریه و مدیر هنری و رهبر ارکستر ویوا موسیقی و ارکستر مجلسی است. رودین پیش از این نیز به عنوان سولیست ویلنسل با ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «علی رهبری» همکاری داشته است اما این بار برای رهبری ارکستر سمفونیک در تهران حاضر می‌شود.

برای تهیه بلیت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «الکساندر رودین» می‌توان به سامانه فروش www. iranconcert. com مراجعه کرد.

کد خبر : ۳۳۱۱۲۱