خبرگزاری کار ایران

نظم یا فیلم‌ها؛ برای جشنواره فیلم فجر کدام مهمتر است؟

در حالی که آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره فیلم فجر 25 آذر بوده است و بسیاری از فیلمسازان با احترام به این امر آثارشان را تحویل داده اند اما برخی فیلمهای همچنان در حال فلیمبرداری و یا مراحل پس از تولید هستند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از فیلم‌هایی که هنوز در مرحله پس از تولید بسر می‌برد و قرار است در جشنواره حضور داشته باشد؛ فیلم سینمایی "بادیگارد" تازه‌ترین ساخته ابراهمی حاتمی‌کیاست. بنابر اعلام دفتر تولید "بادیگارد" و  سایت رسمی این فیلم، مراحل فنی و آماده‌سازی نهایی این فیلم در ۴ بخش؛ جلوه‌های بصری توسط سیدهادی اسلامی، موسیقی توسط کارن همایونفر، تصحیح رنگ و نور توسط محمود کلاری در لابراتوار دیجیتال پیشگامان آریا و طراحی و ترکیب صدا توسط سیدعلیرضا علویان به‌صورت همزمان در حال انجام است تا این فیلم مطابق با استانداردهای کیفی موردنظر کارگردان آماده نمایش شود.براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نسخه نهایی فیلم تا پایان دی‌ماه آماده خواهد شد.

 اما این فقط فیلم بادیگارد نیست که هنوز نسخه نهایی آن اعلام نشده است. بارکد به کارگردانی مصطفی کیایی نیز تاکنون 70 درصد فیلمبرداری خود را به پایان رسانده و همزمان تدوین و ساخت موسیقی آن آغاز شده است.

فیلم‌های سینمایی دختر به کارگردانی رضا میرکریمی، فراری به کارگردانی رضا داودنژاد، کفشهایم کو به کارگردانی کیومرث پوراحمد نیز دیگر فیلم‌هایی هستند که یا در مرحله فیلمبرداری هستند یا مراحل پس از تولید را پشت سر می‌گذارند که قطعا هریک برای کامل شدن و آماده شدن نسخه نهایی زمان زیادی نیاز دارند.

از سوی دیگر مدیران سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیز امسال همچون سال‌های گذشته اعلام کرده‌اند بنا دارند  جشنواره را با نظم خوبی برگزار کنند به همین منظور لازم است که فیلم‌ها در زمان مقرر دیده شوند و جدول نمایش فیلم‌ها نیز  قبل از آغاز جشنواره آماده شود.

امسال حدود 280 فیلم متقاضی حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر هستند. قطعا باید در میان خیل فیلم‌های احتمالا نهایی شده؛ آثار خوبی نیز تولید شده باشند. هرساله بخشی از سینمای ایران باتوجه به مقررات جشنواره از ماه‌ها قبل پیش‌تولید و تولید آثار جدید خود را آغاز می‌کند تا در فرصت لازم روانه دبیرخانه جشنواره شود اما بخش دیگری تا روزهای پایانی جشنواره همچنان ممارست از خود نشان می‌دهد تا کاهلی به عمل آمده در آماده‌سازی به پای جشنواره گذاشته شود. از همین رو باید منتظر ماند دید که آیا نظم سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر فدای فیلم‌های از نفس افتاده خواهد شد؟ اگر بادیگارد و دیگر فیلم‌ها در چند روز مانده به جشنواره یا حتی در روزهای جشنواره آماده شوند؛ آیا در فهرست فیلم‌ها جایی خواهند داشت؟البته که دبیرخانه جشنواره اعلام کرده است که 265 اثر در حال بازبینی هستند و در مرحله بازبینی، نسخه راف کات بدون میکس و موسیقی نیز پذیرفته می شود.

کد خبر : ۳۳۱۴۱۲