خبرگزاری کار ایران

حجت الله ایوبی:

هنر برای هنر معنا ندارد

رئیس سازمان سینمایی معتقد است؛ مردم ایران فرهنگ مستند دیدن دارند و مستندسازی نیز کاری متمدنانه است.

به گزارش ایلنا؛ رئیس سازمان سینمایی عصر امروز (یکشنبه 29 آذر) در مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره سینماحقیقت گفت: در بحث مستند هنر برای هنر معنا ندارد چون یک مستندساز برای خود رسالتی قائل است و تلاش می‌کند مسائل جامعه‌اش را نشان دهد. امیدوارم بتوانیم امکان روانی را برای فعالیت شما مستندسازان فراهم کنیم.

حجت‌الله ایوبی افزود: امیدوارم به شما اجازه دهیم فیلم بسازید. وقتی می‌بینم بعضی فیلم‌ها ساخته می‌شوند اما بعد به دلایل عجیب و غریبی برای نمایش مشکل پیدا می‌کنند، تعجب می‌کنم. امیدوارم بتوانیم فرهنگ شنیدن نقد را در جامعه ایجاد کنیم.

وی افزود: ما کشوری با فرهنگ و تمدن غنی هستیم که جاذبه‌های بسیار زیادی برای تولید مستند دارد. شما اگر به اروپا سفر کنید با دیدن یک شهر گویی تمام آن کشور را دیده‌اید اما در ایران چنین نیست و شما با تنوع اقوام و گویش‌ها، مناظر دیدنی و رنگ‌ها مواجه می‌شوید.

ایوبی بیان کرد: امیدوارم بتوانیم از گویش‌های گوناگون ایرانی بهره ببریم و این جاذبه را به همه نشان دهیم.

رئیس سازمان سینمایی در صحبت‌های خود راه پیش روی مستندسازان را بسیار دشوار خواند؛ گفت: آروز می‌کنم روز به روز در این عرصه موفق‌تر از قبل عمل کنید و همواره فیلم بسازید. مستندسازی توامان هنر و رسانه است و شما رسالت بزرگی بر دوش دارید.

سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد (مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) نیز طی سخنانی گفت: از تمامی مستندسازان و علاقمندان به سینما مستند که در طول یک هفته برگزاری جشنواره با حضور شوق انگیز خود به اعتلای هرچه بیشتر این جشنواره کمک کرده‌اند، سپاسگزارم.

وی؛ سینمای مستند را سینمای آگاهی بخش عنوان کرد و افزود: هیچ کشوری توسعه نیافته است مگر با حمایت و حضور مستندسازان. بنابراین امروز مستند در جایگاه مهمی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مستندسازان آینه‌دار جامعه خود هستند. آنها زشتی‌ها و بدی‌ها را نشان می‌دهند تا کاستی‌ها و پلیدی‌ها به خوبی تبدیل شوند.

طباطبایی‌نژاد افزود: سینما مستند نسبت مستقیم و فشرده‌ای با فرهنگ و هنر دارد و هیچ جامعه‌ای بدون حضور مستند تغییر و پیشرفت نخواهد داشت.

کد خبر : ۳۳۱۵۷۴