خبرگزاری کار ایران

معتمدآریا متون عرفانی را بازخوانی می‌کند

مجله بخارا شب مجالس عارفان را با همکاری بنیاد فرهنگی ملت، دایره‎العمارف بزرگ اسلامی، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و گنجینه پژوهشی ایرج افشار برگزار می‌‎کند.

به گزارش ایلنا، شب مجالس عارفان به مناسبت انتشار کتابی به همین عنوان عصر چهارشنبه دوم دی ماه ۱۳۹۴ (ساعت ۵) در محل کانون زبان فارسی برگزار می‌‎شود.

مجالس عارفان یکی از کهن‎‌ترین و لطیف‎‌ترین متون ادبیات فارسی است که ما را با دغدغه‎‌ها و آموزه‎های معرفتی و طریقتی بزرگانی همچون ابوسعید ابوالخیر و خواجه یوسف همدانی آشنا می‌‎سازد. متون این کتاب برای اولین بار تصحیح شده و منتشر می‌‎شود که شامل بیست و دو مجلس از مجالس پرشور و عارفانه ابوسعید ابوالخیر و خواجه یوسف همدانی و... است.

در شب مجالس عارفان، نصرالله پورجوادی، محمد سوری و علی‌اکبر راشدی‌نیا درباره این مجالس و سایر متون عرفانی سخنرانی می‌کنند. سپس فاطمه معتمدآریا  متون این مجالس را بازخوانی کرده و ایمان وزیری نیز با نواختن تار قطعاتی را ارائه می‌دهد. در پایان مراسم هم از کتاب «مجالس عارفان» رونمایی خواهد می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در شب مجالس عارفان چهارشنبه (۲ دی ماه) ساعت ۵ عصر به کانون زبان فارسی واقع در خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره 12 مراجعه کنند.

کد خبر : ۳۳۱۶۱۰