خبرگزاری کار ایران

افشین هاشمی ترانه‌ها و موسیقی «گذر موقت» را می‌نویسد

فیلم سینمایی «گذر موقت» که برای اکران در جشنواره فجر آماده می‌شود، مراحل ساخت موسیقی و ترانه را می‌گذراند.

به گزارش ایلنا، در فیلم گذر موقت؛ چند ترانه به شکل زنده اجرا و فیلمبرداری شده که مسعود کرامتی (در نقش خوانندهای قدیمی) آن‌ها را خوانده است. ترانه‌سرای این ترانه‌ها، افشین هاشمی، نویسنده و کارگردان فیلم «گذر موقت» بوده که اکنون نیز در حال نوشتن موسیقی این فیلم است.

در «گذر موقت» تعدادی ترانه کوتاه و چند قطعه موسیقی هم وجود دارد که در تصاویر نمای دور استفاده می‌شود و اجرای آن‌ها زنده نیست. این ترانه‌ها در حال حاضر با همراهی پیانوی سامان احتشامی در مرحله ضبط هستند. احتشامی علاوه بر اجرای قطعات، میکس موسیقی را نیز برعهده خواهد داشت.

نکته جالب اینکه هاشمی برای نواختن بخش‌های ایرانی موسیقی فیلمش از گروه ولشدگان (که مدتی است در صفحات مجازی طرفداران بسیاری دارد) استفاده کرده و در بخش‌های پاپ و کلاسیک، از نوازندگان جوانی که گه‌گاه در اجراهای غیررسمی یا خیابانی فعال هستند؛ بهره برده است.

هاشمی که خود نیز نوازنده کمانچه است و ردیف‌های موسیقیِ ایرانی را سال‌ها پیش نزد سعید فرجپوری آموخته، احتمالا بعضی قطعات فیلم را خواهد نواخت. او پیش از این موسیقی سه نمایش موزیکال از خودش و یک نمایش از پریسا بخت آور (کارگردان) را نوشته است.

فیلم «گذر موقت» که داستان دو پیرمرد را در شبی تاریک روایت می‌کند که تصمیمی مفرح می‌گیرند و سفری شبانه را در دل شهر آغاز می‌کنند؛ به نویسندگی، کارگردانی و آهنگسازی افشین هاشمی و بازی اسماعیل محرابی، مسعود کرامتی، پانته‌آ بهرام، شقایق فراهانی، شبنم فرشادجو، پیام امیرعبدالهی، آوا درویشی، مرتضیضرابی و شقایق دهقان و با حضور هومن برق‌نورد و هنرمندی لادن مستوفی در صورت پذیرش، اولین نمایشِ خود را در جشنواره فیلم فجر امسال خواهد داشت.

کد خبر : ۳۳۱۷۰۴