خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در دیدار با وزیر اوقاف اردن:

هفته وحدت فرصت مناسبی برای مقابله با جریانات افراطی گری است

میلاد حضرت محمد (ص) که به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است فرصت مغتنم و مناسبی برای وحدت و اتحاد میان مسلمانان برای مقابله با جریانات افراطی گری و تکفیری است.

به گزارش ایلنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در دیدار با «هایل عبدالحفیظ یوسف داود» وزیر اوقاف اردن با تاکید بر این مطلب گفت: روابط ایران و اردن دارای فراز و نشیب های بسیاری بوده است ولی در حال حاضر روابط خوب و نزدیکی با یکدیگر دارند.

علی جنتی افزود: ظرفیت‌های زیادی برای همکاری‌های مشترک بین دو کشور در زمینه‌های امور اوقاف وجود دارد که لازم است تفاهم نامه‌ای در این زمینه بین ایران و اردن به امضا برسد.

وی ادامه داد: مساله وقف یکی از پدیده‌های بسیار ارزشمندی است که در اسلام و سایر ادیان الهی مورد توجه است و ما در جمهوری اسلامی ایران از دیر باز موقوفات بسیاری در کشورمان داشته‌ایم.

وزیر ارشاد گفت: ما در ایران بیش از ٦٠٠ هزار موقوفه داریم و بیش از یک میلیون و ٤٠٠ هزار رقبه و تعداد ٨ هزار بقعه متبرکه در کشورمان وجود دارد که از آنها به عنوان مراکز فرهنگی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه کشورمان ادامه داد: اداره موقوفات و احیای آنها، اداره بقاع و اهتمام به تلاوت و حفظ قرآن و برگزار مسابقات قرآنی از جمله وظایف این سازمان در جمهوری اسلامی ایران است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: در ایران سالانه مسابقه بین‌المللی قرآن کریم همراه با تلاوت و حفظ و پژوهش های قرآنی برگزاری می‌شود که از کشور اردن نیز در آن حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به تجربیات دو کشور در زمینه امور وقف بر همکاری‌های مشترک و تبادل اطلاعات در این حوزه میان ایران و اردن تاکید کرد.

جنتی گفت: به فرض اینکه همه جریانات تکفیری از جمله داعش نیز از بین بروند ولی مهم این است که فکر آنها باقی است و باید با این فکر مقابله کنیم و از گسترش آن در جهان جلوگیری کرد.

کد خبر : ۳۳۳۱۶۰