خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

دلایل قطع همکاری اعضای تحریریه روزنامه بهار/ رئیس شورای سیاستگذاری روزنامه: مشکل صنفی داشتیم

تعدادی از اعضای تحریریه روزنامه بهار با انتشار متنی اعلام کردند دیگر نمی‌خواهند با این روزنامه همکاری کنند.اما پورعزیزی اعلام کرد این روزنامه به کار خود ادامه می‌دهد.

 به گزارش ایلنا، اطلاعیه گروهی از اعضای تحریریه روزنامه بهار با این جملات آغاز می‌شود:

عمر روزنامه خوش‌نام و اصلاح‌طلبی بهار در دوره جدید هم بهاری بود. در ۷۷ شماره‌ای که با همکاری امیرعباس کلهر، مهناز شوقی، مهدی وزیربانی، روح الله سپندارند، فرشاد اعظمی، فرشاد قربانپور، زهرا رحیمی، شاهرخ زبردست، فاطمه رجبی، مجتبی فتحی، سمیه داوری، امیرعباس نخعی، محمد امیرپور و سنا حیدریان منتشر شد؛ تلاش کردیم باوجود محدودیت‌های فراوان ناشی از مشکلات اقتصادی کاری شایسته و درخور و در حد استانداردهای حرفه‌ای ارایه کنیم....

در بخش دیگری از این نامه آمده است: برای آنکه هرچه بیشتر به سود برسد؛ تحریریه بهار را با حداقل نیروی ممکن بست. با این وجود اعضای تحریریه بهار به دلیل علقه و علاقه‌ای که به این روزنامه داشتند و همچنین به دلیل اعتقادات خودشان با تمام وجود تلاش کردند تا کمبود‌ها و محدودیت‌ها و مشکلات به چشم نیاید. اما مشکلات از‌‌ همان ماه اول تحقق پیدا نکرد ... بلکه روز به روز بیشتر شد.

تحریریه این روزنامه در پایان بر قطع همکاری خود با روزنامه تاکید کرده‌اند.

اما سعید پورعزیزی (رئیس شورای سیاستگذاری این روزنامه) در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره دلایل توقف کار این روزنامه و اعلام پایان کار تحریریه بهار و نامه‌ی منتشر شده ازسوی دست‌اندرکاران این روزنامه گفت: متاسفانه در این متن که در فضای مجازی منتشر شده؛ مواردی بسیار ناراحت‌کننده مطرح شده است و این کار اصلاً درست نبود.

وی ادامه داد: اختلافاتی که به وجود آمده به دلیل شرایطی بود که بین مدیریت روزنامه و دو الی سه نفر از روزنامه‌نگاران به وجود آمد و فقط یک اختلاف صنفی و اداری بود که گاهی این اختلافات به جاهای بالا‌تر کشیده شده است.

پورعزیزی تاکید کرد: به هیچ عنوان بحث اختلاف سیاسی و خطی و فکری نبوده و فقط آنچه در این میان مطرح بوده اختلافات اداری و صنفی بوده است.

وی با دفاع از قنواتی گفت: متاسفانه صفاتی که به ایشان در این متن داده شده دور از واقعیت است و ایشان فردی کاربلد، با سواد و خوش‌فکر است و قطعاً به کار خود در روزنامه ادامه می‌دهد.

پورعزیزی تاکید کرد: هرچند مسائل به وجود آمده باعث ناراحتی است اما روزنامه بهار کمافی‌سابق به کار خود ادامه می‌دهد و منتشر می‌شود.

کد خبر : ۳۳۳۱۶۷