خبرگزاری کار ایران

معین کریم الدینی:

سینماهای هنر و تجربه جایگاه ویژه‌ای در جشنواره دارند

کارگردان «آتلان» درباره سینمای هنر و تجربه گفت: همین که این بخش در جشنواره فیلم فجر به صورت جداگانه داوری می‌شوند، یعنی این سینما نفس می‌کشد.

به گزارش ایلنا، معین کریم الدینی درباره ضرورت وجود بخش هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر گفت: روزهای اول تصور‌ها بر این بود که این نوع سینما شکست می‌خورد اما با این نوع برنامه ریزی، وضعیت بسیار خوبی پیدا کرد. من از هر اتفاقی که منجر به افزایش سهم، نقش و تأثیر سینمای هنروتجربه در بدنه سینمای ایران شود، استقبال می‌کنم.

وی یادآور شد: سینمای هنروتجربه سینمای مستقلی است که متکی بر وجود بازیگران شاخص نیست و جایگاه مهمی در وی‌ترین سینمای فجر دارد. افسوس می‌خورم که در جشنواره حقیقت سال گذشته این بخش وجود نداشت زیرا موفقیت بخش هنروتجربه در جشنواره حقیقت امسال، نشانه تأثیرگذاری این نوع سینماست.

این مستندساز درباره فیلم‌هایی که با پروانه ساخت ویدیویی در بخش هنروتجربه جشنواره فجر حضور دارند، گفت: باید بررسی شود که کیفیت فیلم‌ها در پروانه ساخت ویدیویی چقدر تغییر کرده است زیرا بسیاری از فیلم‌هایی که نتوانستند پروانه ساخت سینمایی بگیرند و به ناچار مجبور به اخذ پروانه ویدیویی شده‌اند.

کریم الدینی بیان کرد: داشتن پروانه ویدیویی منوط به این است که تا چه اندازه سختگیری در انتخاب این نوع فیلم‌ها وجود دارد و اگر کیفیت فیلم‌ها افت نکند، اتفاق خوبی است.

وی درخصوص تعریف سینمای هنروتجربه یادآور شد: سینمای هنروتجربه قرار است از سینمای مستقل و هنری ایران حمایت کند و گیشه داشتن در اولویت‌های بعدی است.

کارگردان مستند آتلان ادامه داد: سینمای هنروتجربه اتفاق بزرگی در تاریخ سینماست اما مانند بسیاری از بخش‌های دیگر سینما دستخوش آزمون و خطا می‌شود.

وی درباره بخش هنروتجربه خاطرنشان کرد: هنوز در ریتم، تعداد و نوع اکران ما درسینمای هنروتجربه ضعف‌هایی وجود دارد و باید برطرف شود و بسیاری از ساکنان شهرستان‌ها که می‌خواهند فیلم‌های هنروتجربه را ببینند، نمی‌توانند برای دسترسی بهتر برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر : ۳۳۳۱۷۴