خبرگزاری کار ایران

بقایی‌ماکان آثار اخوان‌ثالث را نقد و بررسی می‌کند

همایش «نگرشی در آثار مهدی اخوان ثالث (م. امید)» در تالار اجتماعات فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این همایش که هفتاد و هشتمین نشست از سلسله نشست‌های «راویان اندیشه» فرهنگسرای اندیشه است، محمد بقایی‌ماکان (نویسنده و پژوهشگر ادبی) آثار مهدی اخوان‌ثالث را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

نشست «نگرشی در آثار مهدی اخوان ثالث (م. امید)» 7 دی، ساعت 16 در محل فرهنگسرای اندیشه به نشانی خیابان شریعتی نرسیده به پل سیدخندان برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد است.

مهدی اخوان ثالث با نام مستعار ( م - امید )، در سال 1307 هجری شمسی در مشهد متولد شد. او ذوق و مایه شعری را از مادرش به ارث برد و گاهگاه اشعاری به شیوه شاعران متقدم و بخصوص شاعران خراسانی می‌سرود.

اخوان ثالث پس از زمان کوتاهی در سرودن قصیده به سبک متین خراسانی و مثنوی و غزل شهرتی پیدا کرد و نخستین مجموعه شعرش با عنوان "ارغنون" منتشر شد و چیره‌دستی وی در انواع شعر کلاسیک آشکار گردید.

با انتشار مجموعه دوم اشعار: "زمستان" در سال 1334 قدرت شاعری امید بیش از پیش بر همگان روشن شد. در این مجموعه گرایش او به شیوه "پیشنهادی نیما" و نوآوری آشکارتر می‌شود. در مجموعه "آخر شاهنامه" که در سال 1337 شمسی منتشر شده است و مجموعه "ازین اوستا" که در سال 1344 شمسی نشر یافته می‌توان نمونه‌های کامل شعر امید را در آنها یافت.

کد خبر : ۳۳۳۳۵۰