خبرگزاری کار ایران

داوود خیام:

جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است

کارگردان فیلم «ماحی» معتقد است؛ همه فیلمسازان علاقمند هستند تا فیلمشان در جشنواره فیلم فجر که مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور است؛ حضور داشته باشد زیرا جشنواره فیلم فیلم فجر قوی‌ترین سینمای ایران است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به گزارش ایلنا، داوود خیام با بیان اینکه نظام سینما سلیقه‌ای است گفت: من به عنوان یک شهروند ایرانی علاقمندم تا در جشنواره فیلم فجر که مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور است، حضور داشته باشم فیلمم در کنار اساتید سینما دیده شود تا مخاطب ایرانی هم آنرا ببیند بنابراین دور از انتظار نیست که از نپذیرفته شدن فیلمم در جشنواره فیلم فجر، ناراحت شوم.

کارگردان فیلم سینمایی «ماحی» ادامه داد: فیلمسازان علاقمند هستند فیلمشان در جشنواره به نمایش در آید زیرا جشنواره فجر وی‌ترین سینمای ایران است. خود من به عنوان فیلمساز بیش از ۱۵ سال است که هر سال همه فیلم‌های سینمای ایران را در جشنواره فیلم فجر دیده‌ام که در بین آن‌ها فیلم‌های زیادی بعد از جشنواره در سینما‌ها اکران شده‌اند.

خیام عنوان کرد: در طول سال فیلم‌های زیادی تولید می‌شود که از کیفیت‌های بالایی برخوردارند و همه این فیلم‌ها باید در کنار هم توسط هیات انتخاب برای حضور در جشنواره فیلم فجر انتخاب شوند و طبیعی است که کار سختی است.

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا فیلمسازان جوان‌تر پیشرو هستند تاکید کرد: در واقع سینمای ایران هم مانند سینمای جهان هر چند سال یک بار پوست اندازی می‌کند البته باید توجه داشت که باید از تجربه فیلمسازان پیشکسوت استفاده کرد.

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری محمد حیدری برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۳۴۰۶۵