خبرگزاری کار ایران

ولی الله مومنی تشییع شد

پیکر زنده‌یاد ولی‌الله مومنی صبح امروز دهم دی‌ماه در مقابل خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

به گزارش ایلنا، پیکر زنده‌یاد ولی‌الله مومنی صبح امروز (دهم دی‌ماه) با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون و جمعی از گویندگان واحد دوبلاژ از مقابل خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

حمیدرضا آشتیانی‌پور (رییس انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم) در توصیف شخصیت این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: درگذشت این بزرگمرد را به خانواده عزیزش و همچنین انجمن بازیگران و گویندگان تسلیت می‌گویم. آقای مومنی صفات بارز زیادی داشت و از جمله ویژگی‌هایی که می‌توان از او یاد کرد، این بود که ایشان حداقل 1000 بیت شعر حفظ بود، خط خوشی داشت، اهل ورزش بود و از سلامت نسبتا خوبی برخوردار بود.

آشتیانی‌پور افزود: ولی‌الله مومنی زبان‌زد بود. اکنون ترک کردن یاران و دوستان به ویژه یارانی که جایگزینی برای آن‌ها نیست و سالیان سال طول می‌کشد تا کسی جایگزین آن‌ها شود، سخت است. حال خداحافظی می‌کنیم با زنده‌یاد مومنی. دیگر نمی‌دانم چه بگویم، سخن گفتن در لحظه وداع سخت است.

علی دهکردی در ادامه این مراسم سخنرانی کرد و گفت: ما امروز در سوگ یک هنرمند بزرگ و ملی نشسته‌ایم. سوگواران یک هنرمند فقط همکاران و خانواده نیستند بلکه آحاد مردم هستند که از هنرمندان خاطره دارند. شاید منصفانه‌ترین و عادلانه‌ترین شکل صحبت را در جشن تجلیل هنرمندان بتوان گفت نه اینکه در غم از دست دادن آن‌ها.

وی ادامه داد: ای کاش در کنار انجمن بازیگران و گویندگان فیلم، یک انجمن دیگر به نام انجمن هنرمندان و آدم‌های مهربان وجود داشت. زنده‌یاد مومنی بازیگری بود که امتحان خودش را در اجرای ژانرهای مختلف پس داد. به همین خاطر است که ماندگار شد.

در این مراسم منوچهر والی‌زاده، منوچهر اسماعیلی، جواد پزشکیان،  گیتی معینی، جلیل فرجاد، علی دهکردی، سیامک اطلسی، مجید قناد، حسین عرفانی، پرستو صالحی، عزت‌الله رمضانی‌فر، افشین ذی‌نوری، مجید رجبی‌معمار (رییس خانه هنرمندان)، منوچهر آذری، علی لدنی (تهیه‌کننده «معمای شاه»)، بهمن هاشمی، میرطاهر مظلومی،  و جمع کثیری از هنرمندان و گویندگان واحد دوبلاژ حضور داشتند.

مراسم تشییع این هنرمند فقید ساعت 9 صبح امروز - دهم دی ماه - از ساختمان شماره 2 خانه سینما (خیابان وصال) آغاز شد و پیکر آن مرحوم در آرامگاه ابدی‌اش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

کد خبر : ۳۳۴۲۶۰