خبرگزاری کار ایران

شیکاگو ریدر «ماهی و گربه» را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۵ انتخاب کرد

پایگاه اصلی منتقدین شیکاگو فیلم سینمایی «ماهی وگربه» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۵ برگزید.

 به گزارش ایلنا، نشریه شیکاگو ریدر در حالی ده فیلم بر‌تر سال خود را در دو لیست جداگانه اعلام کرد که در لیست اول فیلم «ماهی وگربه» بالا‌تر از آخرین ساخته پل توماس اندرسون، ژان لوک گدار ومایکلمان قرار گرفته است.

«بن ساچز» منتقد این نشریه در یادداشتی درباره این فیلم نوشته است: «ماهی وگربه پلانی بلند است اما تمام ویژگی‌اش در این خصوصیت نیست. فیلم با فلش‌بک و فلش‌فورواردهای فراوان دنیایی از اختلاف نسل‌ها را در ایران نمایش می‌دهد درحالیکه به فیلم‌های اسلشر امریکایی هم نگاهی دارد.» این منتقد «ماهی وگربه» را فیلمی برای بار‌ها و بار‌ها به تماشا نشستن، دانسته است.

نکته قابل توجه در این لیست حضور اکثر فیلم‌های مهم سال در رده‌های بعدی است. به عنوان مثال فیلم «مد مکس» که انتخاب اول بیشتر نشریات آمریکایی هست در این لیست در جایگاه هفتم قرار گرفته و فیلم اندره تشیه کارگردان فرانسوی رتبه دوازدهم جدول را به خود اختصاص داده است. از سایر فیلم‌های مهم این لیست می‌توان به آخرین ساخته دیوید گوردن گرین با بازی آل پاچینو اشاره کرد.

 «ماهی وگربه» در سال ۲۰۱۵ در جلسات نمایش فیلم که به همت موزه هنرهای مدرن آمریکا برگذار شد، این فرصت را پیدا کرد که در ایالت‌های مختلف آمریکا به نمایش درآید و دیده شود.‌‌ همان زمان نشریاتی چون نیویورک تایمز، واشینگتن‌پست و همچنین هالیوود ریپور‌تر و ورایتی نقدهای ستایش آمیزی درباره فیلم نوشتند.

پخش بین‌المللی «ماهی و گربه» را محمد اطبایی برعهده دارد.

کد خبر : ۳۳۴۴۱۷