خبرگزاری کار ایران

بررسی «صد اعلان و اعلامیه» با حضور آیدین آغداشلو

نشست نقد و بررسی کتاب «صد اعلان و اعلامیه» به همت انتشارات «ایده» و با حضور آیدین آغداشلو، سید فرید قاسمی، علی ططری و ناصرالدین حسن‌زاده، دوشنبه 14 دی ماه در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نقد و بررسی کتاب «صد اعلان و اعلامیه» با عنوان فرعی «گزیده اعلان‌ها و اعلامیه‌های دوره قاجار و پهلوی» که به همت انتشارات «ایده» از مجموعه شخصی ناصرالدین حسن‌زاده منتشر شده است، از ساعت 16 دوشنبه 14 دی ماه، در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

در این نشست آیدین آغداشلو، هنرمند و پژوهشگر شناخته شده کشور، سید فرید قاسمی، مورخ و پژوهشگر مطبوعات، علی ططری، رئیس سازمان اسناد و مدیر مرکز پژوهش کتابخانه مجلس شورای اسلامی و ناصرالدین حسن‌زاده، از مجموعه‌داران اسناد تاریخی و مطبوعاتی کشور سخنرانی می‌کنند.

کتاب «صد اعلان و اعلامیه» که با مقدمه آیدین آغداشلو از مجموعه «100» انتشارات ایده منتشر شده، شامل گزیده‌ای از اعلان‌ها و اعلامیه‌های دوره قاجار و پهلوی است که همزمان بارویکردهای تجددخواهی و مردم سالاری در ایران، طی سال‌های 1290 تا 1330 هجری شمسی منتشر شده‌اند که نمونه اعلان‌های شاهی و احکام دینی بیشترین اسناد این مجموعه را شامل می‌شود.

نشست نقد و بررسی کتاب «صد اعلان و اعلامیه» از ساعت 16 تا 18 دوشنبه 14 دی ماه، در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2 برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۳۴۵۹۱