خبرگزاری کار ایران

«مرگ خاموش» رونمایی شد

اغلب داستان‌های این مجموعه داستان کوتاه در فضاهای شهری تهران، رشت و اصفهان می‌گذرند و به روابط انسان‌ها، درون‌گرایی و زندگی شهری می‌پردازد. راوی‌های امیر پروسنان درگیر نوعی انزوا و تنهایی هستند که در برخی داستان‌ها به یک اختلال روان‌پریشانه هم نزدیک می‌شوند.

به گزارش ایلنا، مراسم امضای کتاب و رونمایی مجموعه داستان کوتاه «مرگ خاموش آقای نویسنده» نوشته‌ی امیر پروسنان با حضور احسان رضایی (روزنامه‌نگار، نویسنده و منتقد)، زویا طاووسیان، نویسنده و پزشک، مهدی فرج‌الهی، شاعر و طنزپرداز و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات داستانی برگزار شد.

این مجموعه داستان کوتاه شامل 17 داستان است که هفته گذشته از طرف انتشارات صدای معاصر روانه بازار کتاب شد و اکنون  با قیمت 7000 تومان درکتابفروشی‌ها در اختیار علاقمندان به داستان‌های کوتاه است.

 در این مراسم احسان رضایی با اشاره به کتاب «سی و شش وضعیت نمایشی» و اختلاف نظرهای منتقدان درباره تعداد الگوهای اصلی داستان‌ها، گفت: شاید بشود کل داستان‌ها را در همان جمله یکی بود، یکی نبود خلاصه کرد. آن کسی که بود و هست، کسی است که می‌نویسد و از زندگی روزمره و معمولی که رو به نیستی و نبودن و از دست رفتن می‌رود، فرار می‌کند. با این نگاه، همه نویسنده‌ها، به نوعی کار شهرزاد قصه‌گو را ادامه می‌دهند.

وی در ادامه درباره مجموعه داستانی «مرگ خاموش آقای نویسنده» اظهار داشت: هرچند از روی این 17 داستان کوتاه نمی‌شود خبر از تولد یک نویسنده بزرگ داد، اما می‌شود تولد یک نویسنده با استعداد را دید.

رضایی در ادامه خطاب به نویسنده کتاب گفت: به امیر پروسنان توصیه می‌کنم که کار نوشتن را جدی بگیرد، آن‌وقت نویسنده موفقی هم خواهد شد.

وی پروسنان را به نوشتن از فضاهای زادگاهش تشویق کرد و افزود: پیشنهاد من به نویسنده این است که از فضاهای بومی زادگاهش، شهر رشت، بیشتر استفاده کند. چراکه به نظر می‌رسد توانایی خوبی در پرداختن به زوایای بومی و محلی دارد.

در ادامه این مراسم محسن محمدی، مدیر انتشارات صدای معاصر نیزمتنی درباره این مجموعه داستان برای حاضرین خواند.

اغلب داستان‌های این مجموعه داستان کوتاه در فضاهای شهری تهران، رشت و اصفهان می‌گذرند و به روابط انسان‌ها، درون‌گرایی و زندگی شهری می‌پردازد. راوی‌های امیر پروسنان درگیر نوعی انزوا و تنهایی هستند که در برخی داستان‌ها به یک اختلال روان‌پریشانه هم نزدیک می‌شوند. یکی دیگر از ویژگی شخصیت‌ها، زبان و قومیت آن‌هاست که به خصوص به دلیل دور بودن از زادگاه خود، دچار برخی دوگانگی‌ها شده‌اند. توصیف‌های نویسنده از فضاها ملموس است و به همذات‌پنداری مخاطب کمک بیشتری می‌کند. راوی‌ها اصولا کم حرف هستند و فقط در مقام یک شنونده برمی‌آیند و آنچه می‌بینند یا حس می‌کنند را نشان می‌دهند.

کتاب «مرگ خاموش آقای نویسنده» از طریق سایت 30بوک نیز قابل تهیه است.

کد خبر : ۳۳۴۶۲۸