خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی به ایلنا خبر داد:

جشنواره‌ی شعر فجر در نیمه‌ی اول اسفند برگزار می‌شود

برگزاری جشنواره‌ی شعر فجر در بهمن ماه ممکن بود با حوزه‌های دیگری مثل سینما و موسیقی و تئاتر تلاقی داشته باشد و جشنواره‌ی شعر فجر را تحت‌الشعاع قرار دهد.

سیدعباس صالحی (معاون فرهنگی ارشاد) در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا؛ مبنی بر جدایی بخش شعر و داستان از جشنواره کتاب سال و واگذاری کامل آن به جشنواره شعر فجر و جایزه‌ی جلال، بیان کرد: جایزه‌ی کتاب سال در بیست و چهار رشته برگزار می‌شود و خیلی وقت‌ها در کنار این رشته‌ها، شعر و داستان دیده نمی‌شود.

او ادامه داد: همانطور که می‌بینید جایزه‌ی جلال هم روی داستان کوتاه، داستان بلند، نقد ادبی و هم مستندنگاری تمرکز دارد و سعی شده آثار در یک فضای وسیع‌تر بررسی و دیده شوند. جایزه‌ی جلال همچنین حرکت خود را در حوزه‌ی داستان انجام می‌دهد.

معاون فرهنگی ارشاد با اشاره به جشنواره‌‌ی شعر فجر بیان کرد: اتفاق خوبی که از سال گذشته در این جشنواره افتاده است؛ رفتن آن به سمت کتاب‌های شعر است. تا قبل از آن، بیشتر فراخوان‌های شعری بود یا تک‌شعرهایی که نمی‌شد روی آن‌ها چندان هم قضاوت کرد، اما از سال گذشته جشنواره‌ی شعر فجر مسیرش را طبق آیین‌نامه‌ای که مورد موافقت قرار گرفت، یافته است. 

وی اضافه کرد: جشنواره شعر فجر به کتاب ورود پیدا کرده و این اتفاق خوبی است و عملاً برای کتاب شعر هم یک هویت شکل می‌گیرد و با اعتباری که مستقل است؛ در شاخه‌های متنوع این ارزیابی صورت می‌گیرد و حوزه‌ی شعر به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم فرهنگی ما مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

صالحی با بیان اینکه جشنواره شعر فجر در نیمه‌ی اول اسفند برگزار می‌شود، اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌ی شعر فجر در بهمن ماه ممکن بود با حوزه‌های دیگری مثل سینما و موسیقی و تئاتر تلاقی داشته باشد و جشنواره‌ی شعر فجر را تحت‌الشعاع قرار دهند بنابراین تصمیم بر این شد که جشنواره‌ی شعر فجر را در بهمن ماه برگزار نکنیم. قرار بر این شد که در نیمه‌ی اول اسفندما این جشنواره برگزار شود. در دوماه آینده بحث شعر فجر جدی‌تر خواهد شد.

کد خبر : ۳۳۵۰۵۱