خبرگزاری کار ایران

تشریح جزئیاتی از «هفته تئاتر دانشگاهی» تماشاخانه باران

نیک‌آبادی گفت: در این جشنواره به‌جای جایزه به گروه‌ها تعهد اجرای عمومی‌ و حمایت مالی در جهت معرفی نمایش‌ها داده می‌شود.

به گزارش ایلنا، میلاد نیک آبادی (دبیر نخستین هفته تئا‌تر دانشگاهی باران) با اشاره به برنامه‌های هفته تئا‌تر دانشگاهی باران گفت: ایدهٔ بنیادی این جشنواره می‌تواند با عنوان «معرفی نسل جوان به بدنه تئا‌تر حرفه‌ای» معرفی شود؛ و به همین منظورآثار شرکت کننده نباید پیش از این در هیچ یک از سالن‌های حرفه‌ای تئا‌تر تهران اجرای عمومی داشته باشند.

وی اقدام به برگزاری نخستین «هفته تئا‌تر دانشگاهی باران» از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته نمایش را حمایت تئا‌تر خصوصی از تئا‌تر دانشگاهی عنوان کرد و گفت: اثر برگزیده در هر بخش از سوی کمپانی تئا‌تر باران حمایت و در سال ۱۳۹۵در مجموعه تئا‌تر باران روی صحنه می‌رود.

دبیر نخستین هفته تئا‌تر دانشگاهی بارانادامه داد: امسال در بخش اجراهای صحنه‌ای و نمایشنامه خوانی، داوران در هر روز یک کار راتماشا می‌کنند و پایان نامه‌های دانشجویی و نمایش‌های اجرا شده در جشنواره‌های معتبر دانشگاهی در اولویت هستند.

نیک آبادی در پایان خاطرنشان کرد: در این جشنواره به جای جوایز بیشتر سعی شده است به گروه‌ها تعهدی برای اجراهای عمومی‌ و حمایت مالی از گروه‌ها در جهت معرفی نمایش‌ها داده شود.

هفته تئا‌تر دانشگاهی باران از روز گذشته، شنبه ۱۲ دی ماه با معرفی داوران در دو بخش «اجرای صحنه‌ای» و «نمایش‌نامه خوانی» آغاز به کار کرده است.

«هفته تئا‌تر دانشگاهی باران» از ۱۲ تا ۱۸دی ماه در دو بخش «اجرای صحنه‌ای» و «نمایشنامه خوانی» برگزار می‌شود. در روز نخست نمایش «ملکه زیبای لی‌نین» به نویسندگی مارتین مک‌دونا و کارگردانی رضا جعفرمدار در بخش صحنه‌ای و «تجربه‌های اخیر» نوشته امیررضا کوهستانی به کارگردانی مانا غفاری دربخش نمایشنامه خوانی روی صحنه می‌رود.

حسین کیانی، اتابک نادری و سیمین امیریان داوری آثار بخش صحنه‌ای و در بخش نمایشنامه خوانی نیز بهزاد صدیقی، مهدی شفیعی زرگر و لیلی مقیمی داوری آثار را به عهده دارند.

در نخستین هفته تئا‌تر دانشگاهی باران ۱۳ نمایش در ۲بخش «اجرای صحنه‌ای» و «نمایشنامه خوانی» روی صحنه خواهند رفت و علاقه‌مندان به دیدن این آثار، می‌توانند برای خرید بلیت این نمایش‌ها از طریق ساایت تیوال اقدام کنند.

«هفته تئا‌تر دانشگاهی باران» نخستین جشنواره خصوصی تئا‌تر دانشگاهیان است که به منظور تشویق و حمایت از تئا‌تر دانشگاهی و پشتیبانی و معرفی نسل جوان به بدنه تئا‌تر حرفه‌ای، برگزار می‌شود.

اثر برگزیده در هر بخش از سوی کمپانی تئا‌تر باران حمایت و در سال ۱۳۹۵ اجرای عمومی خواهد داشت و به عنوان اثر منتخب در بخش «به علاوه جشنواره تئا‌تر فجر» تئا‌تر باران روی صحنه می‌رود.

کد خبر : ۳۳۵۰۸۱