خبرگزاری کار ایران

سند ملی موسیقی تدوین شد؛

امکانی برای کاهشِ نگاه‌های شخصی در حوزه موسیقی/نقشِ حمایتی نهادِ زیرنظرِ رهبری در ایجاد وفاق

طالبی معتقد است: سند ملی موسیقی نمی‌تواند تمام مشکلات گذشته را رفع کند اما حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک نهاد زیرنظر رهبری؛ نقش تاثیرگذاری در ایجاد یک وفاق دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ فرزاد طالبی (سرپرست دفتر موسیقی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره تدوین سند ملی موسیقی گفت: پایه تدوین سند ملی موسیقی توسط مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گذاشته شد. این گروه؛ اطلاعات را جمع کرد و نهایتا سند تدوین شده برای ما آمد. ما پس از بررسی این سند در جلسات طولانی و متعدد؛ متوجه ضعف‌های متعدد آن شدیم و تلاش کردیم این مسائل برطرف شود.

او ادامه داد: پس از اینکه ما اصلاحات مورد نظرمان را انجام دادیم؛ این سند به مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و وزارت ارشاد برگشت تا با اتمام کار؛ آن را برای شورای انقلاب فرهنگی بفرستند.

سرپرست دفتر موسیقی با بیان اینکه سند ملی موسیقی نقش تاثیرگذاری بر وضعیت موسیقی خواهد داشت؛ اضافه کرد: سند ملی موسیقی تاثیر خیلی مثبتی بر وضعیت موسیقی دارد. یکی از مسائل این است که ما تا به حال چنین سندی نداشتیم. از سوی دیگر اعضای شورای انقلاب فرهنگی از نهادهای مختلف انتخاب شده‌اند و همین اجماع برای نظر دادن درباره بحث موسیقی می‌تواند بسیار کارساز باشد.

طالبی افزود: متاسفانه تفاوت دیدگاه‌ها؛ در برخی موارد تاکنون آسیب‌زا بوده است. هرچند نمی‌توانیم  بگوییم تمام مسائل گذشته به طور کامل رفع می‌شود اما وقتی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک نهاد بالا دستی زیرنظر مقام معظم رهبری؛ این سند را به سرانجام برساند؛ می‌توان انتظار یک وفاق کلی در جامعه را داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه سند ملی موسیقی؛ نگاه‌های شخصی را کاهش می‌دهد؛ اظهار داشت: ما واقعا امیدواریم که این اجماع در حل مشکلاتی که امروزه با آن مواجه هستیم، تاثیرگذار باشد. زمان نهایی شدن سند ملی موسیقی ایران هنوز مشخص نیست اما دفتر موسیقی کار خود را به‌صورت کامل انجام داده است و زمان دقیق آن را شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام می‌کند.

سرپرست دفتر موسیقی در پایان اظهار داشت: ایجاد یک سند راهبردی که چشم‌اندازی برای توسعه حوزه موسیقی باشد؛ مسئله بسیار مهمی است که امیدوارم به آن توجه شود چراکه ما پیشتر چنین سندی نداشتیم. در این سند تلاش شده تا نقش صنف‌ها و تشکل‌های موسیقی به‌طور کل پررنگ‌تر و تاثیرگذارتر شود و ما تلاش کردیم تا پدیدآورندگان موسیقی بتوانند دخالت بیشتر و جدی‌تری در امور داشته باشند.

کد خبر : ۳۳۵۵۱۸