خبرگزاری کار ایران

نامه افشین علا به مشاور پادشاه عربستان؛

دولت عربستان فرصت گدایی از ملت کریم ایران را از دست خواهد داد

شما شیخ نمر را گردن زدید و شما بودید که اعلام قطع رابطه کردید. پس عصبانیت خودتان را کنترل کنید و عشقی حرف نزنید! شاید بازهم دلمان سوخت و دوباره صدقات‌مان را به گدایانی چون شما بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین علا در نامه‌ای به انور عشقی (مشاور پادشاه عربستان سعودی) قطع رابطه عربستان با ایران را تهدیدی برای منافع این کشور عنوان کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای انور عشقی؛ مشاور محترم پادشاه عربستان سعودی؛ سلام علیکم.

ظاهرا تصمیم گرفته‌اید کاری کنید تا ملت ایران در خیابان‌های عربستان گدایی کنند! البته از مشاور حکومتی که گردن زدن نمادهویت آن است، ارائه طرح‌های اینچنینی بعید نیست. ولی چون ما ایرانی‌ها دلمان برای جاهلان حتی دشمنانمان می‌سوزد، خواستم با ذکر خاطره‌ای به جنابعالی که به هر حال هم‌کیش ما هستید -ولو مهجور- کمکی کرده باشم.

یکبار برای انجام فریضه حج مجبور شدم به کشور شما بیایم. متأسفانه در نقاط مختلف اماکن مقدسه عربستان با صدها شهروند دست وپا بریده‌ای روبه روشدم که با التماس و زاری از حجاج به ویژه ایرانیان -چون به دلسوزی و دست و دلبازی شهره‌اند- گدایی می‌کردند.

به نظر شما بهتر نیست اول فکری به حال شهروندان نگون‌بخت خودتان کنید که با احکام دادگاه‌های خودتان به این حال و روز افتاده‌اند؟ هرچند گدایی از ایرانیان به آنها محدود نمی‌شود و در بازارهای مدینه و مکه هم بسیاری از تاجران هموطن شما به محض دیدن ایرانیان با التماس و زاری آنها را وادار به خرید اجناس بنجل می‌کردند که واقعا رقت آوربود! البته با قطع روابط و لغو سفر حج از جانب ایرانیان بازار این گدایان بیچاره کساد خواهد شد و خزانه دولت شما هم با کسری چشمگیری مواجه می‌شود. چون شما بهتر می‌دانید ما ایرانی‌ها ولخرج‌ترین حاجی کشور شما بوده‌ایم و درواقع این دولت شماست که تا مدتی نامعلوم فرصت گدایی از ملت کریم ایران را از دست خواهد داد. البته واقعا متأسفم.

ما نمی‌خواستیم اینطور شود. شما شیخ نمر را گردن زدید و شما بودید که اعلام قطع رابطه کردید. پس عصبانیت خودتان را کنترل کنید و عشقی حرف نزنید! شاید بازهم دلمان سوخت و دوباره صدقات‌مان را به گدایانی چون شما بدهیم.

ازطرف یک شهروند حاجی ایرانی

افشین علا»

کد خبر : ۳۳۵۶۴۱