خبرگزاری کار ایران

زمان برگزاری نشست‌های مطبوعاتی و آغاز اکران فیلم‌ها در برج میلاد اعلام شد

دبیرسی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر اعلام کرد برنامه نشست‌های امسال با سالهای گذشته متفاوت است.

به گزارش ایلنا، محمد حیدری برنامهریزی نوبت عصر برای پخش فیلم‌های اکرانی در برج میلاد را ناظر بر ایجاد نظم و انضباط عنوان کرد و افزود: دوستان هرساله به این موضوع اعتراض داشتند؛ همچنین جلسات نقد بعد از فیلم‌ها بینظمی را تشدید می‌کرد. نقد کاری تخصصی است و به همین دلیل جلسات نقد از 10:30 صبح و اکران‌ها از 14 آغاز می‌شود.

وی با اشاره نرسیدن برخی فیلم‌ها به سودای سیمرغ گفت: باتوجه به احترامی که برای همه کسانیکه امسال فیلم ساختند، اجباراً باید روی عددی که قبلاً اعلام کردیم؛ یعنی 22 فیلم می‌ماندیم و نمی‌توانیم همه را راضی نگه داریم.

دبیر جشنواره فیلم فجر در  برنامه "صبح و گفت وگو" در پاسخ به چرایی تعیین تکلیف دیرهنگام فیلم‌های بخش سودای سیمرغ در مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهار کرد: چون قرار بود تا جمعه این اسامی اعلام شوند، جلسه نهایی شنبه شب انجام شد و طبق قولی که داده بودیم و براساس پیش فروش فیلم‌ها تا بیست و پنجم، مردم بدانند چه فیلمی حضور دارد.

وی پرداخت برخی اخبار از سوی رسانه‌ها قبل از اعلام رسمی را دیگر دلیل این اقدام دانست و گفت: انتشار اخبار برای همه رسانه‌ها باید یکسان اتفاق می‌افتاد؛ بنابراین 22 فیلمی که از طرف هیئت انتخاب معرفی شدند، بلافاصله روی تلکس خبری گذاشتیم و اسامی را اعلام کردیم.

دبیر جشنواره فیلم فجر همچنین در پاسخ به چرایی انتخاب مسئولان برگزاری جشنواره فیلم فجر از حوزه تئاتر اینطور پاسخ داد: مدیران فرهنگی کشور در تئاتر، حوزه سینما را به خوبی می‌شناسند و اکثر بچه‌های حوزه سینما نیز از فعالان موفق تئاتر هستند و بنده با این مسئله موافق نیستم که در این‌باره دستهبندی صورت گیرد.

حیدری ادامه داد: حضور فیلمسازان خوب در بخش سودای سیمرغ هر سال این مسئله را ایجاد می‌کند که با عدم حضور بخشی از این فیلمسازن فشار وارد می‌کنند که تعداد آثار این بخش اضافه شود که به کیفیت این بخش لطمه می زند.

وی بیان داشت: باتوجه به احترامی که برای همه کسانی‌که امسال فیلم ساختند، اجباراً باید روی عددی که قبلاً اعلام کردیم؛ یعنی 22 فیلم می‌ماندیم و نمی‌توانیم همه را راضی نگه داریم.

حیدری بر لزوم قاعده مند شدن هنر تاکید کرد و افزود: درست است که این جشن سینمای ایران است ولی هرساله با حضور مردم و افزایش آثار این بخش، روی کیفیت تأثیر می‌گذارد. هرچند بخشی از قاعده انتخاب سلیقه‌ای است.

کد خبر : ۳۳۶۰۷۴