خبرگزاری کار ایران

«کشتی طوفان‌زده» تا آخر دی در کتابفروشی‌ها

دو رمان جدید از فرهاد کشوری منتشر می‌شود.

فرهاد کشوری (نویسنده) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره‌ی آخرین آثار در انتظار چاپش گفت: رمان «کشتی طوفان‌زده» که قرار بود تا آخر آذرماه منتشر شود؛ در آخر دی‌ماه توسط نشر چشمه منتشر می‌شود. رمان «مریخی» را هم نشر نیماژ در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (اردیبهشت 1395) عرضه می‌کند.

کشوری درباره‌ی رمان «کشتی طوفان‌زده» بیان کرد: این رمان برگرفته از تجربه‌ی شخصیِ دو سال کار در دو شرکت خصوصی پیمان‌کاری در طرح توسعه‌ی پتروشیمی جزیره‌ی خارک است. رمان تلفیقی از بخشی از تاریخ خارک و مشکلات کارکنان شرکتی است که پیمانکار بدون پرداخت مطالباتشان آنها را رها می‌کند. این رمان روایتی از زندگی کسانی است که دور از خانه و در خوابگاه شرکت‌های خصوصی روزگار می‌گذرانند.

خالق رمان «صدای سروش» همچنین در توضیح رمان «مریخی» افزود: ارائه‌ی تعریفی کوتاه از رمان مریخی مشکل است. ولی می‌توان گفت که شخصیت اصلی رمان درگیر کسانی می‌شود که پی‌درپی به سراغ اش می‌آیند و یا به طرق دیگر بی‌دلیل مزاحمش می‌شوند و نمی‌گذارند رمان مورد علاقه‌اش را بخواند. اینها شخصیت اصلی رمان شخصیت را با کسان دیگری اشتباه می‌گیرند و یا به دنبال چیزهایی هستند که آنها را می‌توان در عالم قصه‌ها پیدا کرد.

او در پایان ضمن اشاره به بحث دریافت مجوز گفت: رمان «کشتی طوفان زده» متأسفانه هشت مورد حذف داشت.

کد خبر : ۳۳۶۲۷۰