خبرگزاری کار ایران

اجرای دوباره «سالگشتگی» در ابهام

اجرای نمایش «سالگشتگی» به کارگردانی امیررضا کوهستانی پس از ورود شهرداری منطقه یازده به ماجرای سالن خصوصی تازه تاسیس در ابهام قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قرار بود نمایش «سالگشتگی» به کارگردانی امیررضا کوهستانی که تجربه چندین اجرا در ایران و سایر کشورها را در کارنامه دارد بار دیگر در تهران روی صحنه برود.

اما انتشار خبری منبی بر اقدام شهرداری منطقه یازده در تخریب بخشی از سقف سالن تازه تاسیس تئاتر مستقل تهران برای دومین بار - ماموران شهرداری اولین بار در هفته تئاتر لهستان به این سالن ورود کردند - اجرای گروه تئاتر مهر شیراز در هاله‌ای از بهام قرار گرفت.

مدیر سالن «تئاتر مستقل تهران» که این روزها پیگیر برطرف کردن مسئله مطرح شده توسط شهرداری است؛ اجرای نمایش «سالگشتگی» را منوط به حل موارد پیش آمده دانست. او ضمن ابراز امیدواری از اجرای این نمایش در روزهای آینده اظهار کرد: «امیدوارم مشکلات به زودی حل شود و پیش از سفر گروه  به خارج از کشور شاهد آغاز اجرای نمایش سالگشتگی باشیم.»

این اظهارات در شرایطی صورت می‌گیرد که گروه تئاتر «مهر» به سرپرستی امیررضا کوهستانی برای اجرا در اروپا آماده می‌شود و شواهد حاکی‌ست علاقه‌مندان به آثار این گروه باید چند هفته‌ای منتظر بازگشت آنها بمانند.

نکته قابل تامل در این میان روش تقابلی مسئولان شهری با جوانانی است که سرمایه خود را به منظور فعالیت‌های فرهنگی و هنری هزینه کرده‌اند. چنانچه روابط عمومی شهرداری منطقه یازده با انتشار توضیحاتی تلاش کرد مسئولیت اتفاق‌های رخ داده را بر دوش این گروه جوان بگذارد.

شهرداری‌ها در سراسر جهان مسئول تسهیل فعالیت‌های فرهنگی - به‌ویژه در عرصه تئاتر - شناخته می‌شوند؛ بر همین اساس انتظار می‌رود شرایط ادامه کار این سالن تازه تاسیس تئاتر فراهم شود.

کد خبر : ۳۳۶۴۳۰