خبرگزاری کار ایران

لباس‌های کنسرت گروه شرنگ رونمایی شد

نشست خبری کنسرت گروه شرنگ‌ همزمان با آیین رونمایی از لباس این گروه عصر رو‌ز جمعه در کافه ویونای موزه امام علی برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ در ابتدای این نشست مهرداد بهزاد اول (سرپرست گروه) گفت: اساس موسیقی گروه شرنگ تلفیق موسیقی ایرانی، محلی با موسیقی جهانی است. موسیقی شرنگ نه سخت و سنگین است نه‌ ساده و‌ دم دستی.

او ادامه داد: اساس کار ما تجربی است. ایده اولیه من در استودیو تازه متولد می‌شود. هر کسی‌ از اعضای گروه با توجه به برداشت شخصی خود چیزی به آن افزوده یا می‌کاهد.

بهاره بهزاد اول ( نوازنده فلوت )  در ادامه این نشست گفت: در مدت دو سال گذشته در این گروه فضای جدیدی را تجربه می‌کنیم و مهمترین عنصر در همکاری ما احساس رضایت همه در زمان بسته شدن کار است.

پتگر ( طراح‌لباس) گفت:  در موسیقی‌ شرنگ رگه‌های غیر قابل انکاری از راک دیده می‌شود. از طرفی خواستگاه و سرزمین مادری اعضای گروه خراسان است.  من بسیار ضروری دیدم در طراحی لباس این گروه از موسیقی خراسانی الهام بگیرم.

وی افزود: ما در ایران منبع بی‌کرانی از موتیف‌ها و المان‌های سنتی را در اختیار داریم. از طرفی با نسل جوانی روبرو‌هستیم که از لحاظ سلیقه‌ای نسبت به نسل‌های پیشین خود متفاوت است. ما وظیفه خود می‌دانیم که با مدرنیزه کردنشان آنها را برای پذیرش سلیقه‌ی نسل جوان مناسب‌تر کنیم. هرچند که حفظ سنت‌ها و اصول را هم‌ضروری میدانم.

پتگر همچنین اظهار داشت:  در طراحی لباس از موتیف‌های اصلی فرش بلوچی استفاده شده و با توجه به رگه‌های راک‌ موسیقی؛ سعی کردم در  طراحی لباس از لباس‌های دهه هفتاد میلادی استفاده کنم.

کنسرت گروه شرنگ شامگاه سه شنبه آینده در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

کد خبر : ۳۳۶۷۰۱