خبرگزاری کار ایران

رحمت امینی:

بخش پژوهش جشنواره‌ها نیازمند بازنگری است

دبیر بخش پژوهش نوزدهمین جشنواره بین المللی تئا‌تر دانشگاهی ایران، ضعف پژوهش‌های آماری در عرصه هنرهای نمایشی را بسیار جدی دانست.

به گزارش ایلنا، رحمت امینی درباره تغییرات احتمالی رویکرد محتوایی در این بخش توضیح داد: با توجه به اینکه طی سالهای گذشته در جشنواره‌های گوناگون مسئولیت بخش پژوهش را برعهده داشته‌ام به این نتیجه رسیده‌ام که نیاز است در شیوه‌های قبلی برگزاری بخش پژوهش بازنگری صورت بگیرد و به سوی پژوهش‌های آماری حرکت کنیم. به این دلیل که کاملا در این بخش کمبود احساس می‌شود.

او افزود: نیاز است در قالب آثار پژوهشی به بررسی این مسائل بپردازیم که به عنوان نمونه چرا تئا‌تر «فیزیکال» یا «فرمالیستی» در دوره‌هایی با افزایش کمی مواجه است و توجه به این شیوه‌ها در دوره‌هایی نزول می‌کند. بعد از چنین پژوهش‌هایی است که ما متوجه می‌شویم استراتژی تدریس و تحصیل در دانشگاه‌ها وجود دارد یا خیر؟ و نتیجه می‌تواند در اختیار هیات‌های عملی دانشگاه‌ها قرار بگیرد و بر آن‌ها تاثیر بگذارد.

امینی با تاکید براینکه کمبود پژوهش‌های آماری به شدت احساس می‌شود، اظهار کرد: در این سال‌ها شاهد بودیم که پژوهشهای مبتنی بر کمیت بسیار اندک بوده و ما بر همین اساس سعی کرده‌ایم بر این نکته انگشت تاکید بگذاریم.

این مدرس دانشگاه با اعلام خبر استقبال از فراخوان منتشر شده توضیح داد: خوشبختانه طی یک دهه اخیر به سویی حرکت کرده‌ایم که گروهی از دانشجویان و علاقه مندان؛ امر پژوهش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند. امروز گروه‌های زیادی در دانشگاه‌های سراسر کشور به چهره‌هایی حرفه‌ای در زمینه پژوهش بدل شده‌اند که به راحتی می‌توان از آن‌ها نام برد.

دبیر بخش پژوهش جشنواره تئا‌تر دانشگاهی خاطر نشان کرد: باید مراقب باشیم به ورطه تکرار سقوط نکنیم و تلاش ما این است که پژوهشهای راه یافته به نوزدهمین جشنواره تئا‌تر دانشگاهی به منزله توصیه‌های کاربردی - پژوهشی در اختیار مسئولان و مدیران مراکز علمی و مدیران تمامی سالن‌های نمایشی قرار بگیرد.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئا‌تر دانشگاهی خرداد و اردیبهشت ۹۵ به دبیری بهنام نوایی برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۳۷۲۲۰