خبرگزاری کار ایران

جمع‌آوری کتاب؛ بزرگترین مشکل جشنواره ادبیات کودک شیراز

به دلیل اینکه بسیاری از ناشران در تهران حضور دارند، دریافت کتاب برای جشنواره‌ی ادبیات کودک شیراز مشکل است.

احمد اکبرپور (نویسنده‌) که در حال حاضر دبیر علمی جشنواره ادبیات کودک شیراز است، به خبرنگار ایلنا گفت: این جشنواره دور دوم برگزاری خود را می‌گذراند.

وی در اشاره به تفاوت‌هایی که دومین جشنواره ادبیات کودک شیراز نسبت به سال قبل داشته است، بیان کرد: سال قبل جشنواره فقط در زمینه‌ی داستان‌های دست نوشته و چاپ نشده بود اما امسال بخش کتاب، تصویرگری و شعر کودک هم به آن اضافه شده است. همچنین بخشی وجود دارد برای کشف استعدادهای نویسندگیِ زیر هجده سال.

اکبرپور با بیان اینکه هیئت داوران از جمعی بسیار حرفه‌ای و خوب تشکیل شده است؛ گفت: مصطفی رحماندوست، عرفان نظرآهاری، عموزاده‌ خلیلی، سیدآبادی و شاه آبادی، داوران بخش داستان این جشنواره هستند و هرکدام از بخش‌های تصویرگری، شعر کودک و کشف استعدادها، داوران خاص خود را دارد.

او با اشاره به مشکلاتی که در برگزاری این جشنواره وجود داشت؛ گفت: ما از تهران دور بودیم و چون خیل کثیری از ناشران در تهران هستند، برای دریافت کتاب‌ها دچار مشکل بودیم.

این نویسنده به کارهای جدید خود اشاره کرد و بیان کرد: چند اثر آماده‌ی چاپ دارم که فعلاً منتظر دریافت مجوز هستند. یک اثر طنز است با نام «واژه‌های نفهم» که طنزهایی به روز و مربوط به دنیای امروز نوجوانان است. این اثر را نشر هوپا منتشر می‌کند.

اکبرپور افزود: کتاب «جیک‌ جیک‌های گمشده» را نیز آماده‌ی چاپ دارم. دست‌نویس این کتاب در شورای کودک برگزیده شده بود. این کتاب درباره‌ی مشکلات کودکان خاص است. همچنین دو اثر دیگر با نام‌های «خواب‌ یک دوست» و «یک روز متفاوت» کارهای دیگری است که تصویرگری آنها به پایان رسیده است.

کد خبر : ۳۳۸۵۶۰